We wrześniu mBank wprowadził możliwość zmiany skórek w systemie transakcyjnym. Obok podstawowego niebiesko-żółtego motywu graficznego, pojawiła się całkiem nowa skórka nawiązująca barwami do strony głównej mBanku. Bank chce teraz oddać głos klientom, którzy będą mogli przygotować własny motyw.
Dowiedzieliśmy się właśnie kilku szczegółów na temat konkursu, więc w uzupełnieniu poprzedniej notki zdradzamy co wiemy. Konkurs ruszy w poniedziałek, a obok polskich klientów mBanku, będą mogli wziąć udział także klienci internetowego banku z Czech i Słowacji. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to klienci będą pracować na dostarczonych przez bank wersjach „demo”. Do wyboru będą mieli dwie możliwości przygotowania projektów: pracując na schematach zawartych w plikach css i html bądź na plikach graficznych w formacie psd. Materiały będą dostępne na specjalnej podstronie internetowej, która ruszy w poniedziałek pod adresem http://www.mbank.pl/konkurs. Projekty będzie można zgłaszać do końca roku. Do finału wejdzie 10 prac, a zwycięzcę wybiorą sami klienci. Jego praca zostanie w nagrodę wdrożona do systemu transakcyjnego mBanku, a dodatkowo otrzyma on iPada.
mBank nie jest jedynym bankiem, który umożliwia swoim klientom zmianę skórek w systemie transakcyjnym. Już wcześniej na taki pomysł wpadło Inteligo należące do PKO Banku Polskiego. Konkurs, podobnie jak ostatnie akcje mBanku, będzie komunikowany jako kolejna atrakcja z okazji dziesięciolecia internetowego banku. Z punktu widzenia klientów może to być o tyle ważne, że bank po raz pierwszy pozwoli im na tak dużą ingerencję w wygląd systemu bankowości internetowej.
mBank chce wykorzystać możliwość personalizacji systemu transakcyjnego, jako element budowania przewagi konkurencyjnej. Możliwość zmiany tematów graficznych jest w pewnym sensie sygnałem dla klienta, że bank można sobie „dopasować” do własnych potrzeb. Pomysł wydaje się ciekawy i być może wkrótce zostanie podchwycony przez inne instytucje.
Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia jakiś czas temu w przypadku systemów poczty elektronicznej. Dziś w tych największych, użytkownicy mogą zmieniać sobie skórki według własnego uznania. Być może taka rewolucja czeka także banki. Zwłaszcza internetowe, którym coraz trudniej jest konkurować samą ceną.
Źródło: PR News