We wrześniu mBank wprowadził możliwość zmiany skórek w systemie transakcyjnym. Obok podstawowego niebiesko-żółtego motywu graficznego, pojawiła się całkiem nowa skórka nawiązująca barwami do strony głównej mBanku. Bank chce teraz oddać głos klientom, którzy będą mogli przygotować własny motyw.
Szerzej o wdrożeniu nowych motywów pisaliśmy na łamach PRNews.pl pod koniec sierpnia. W pierwszym etapie, bank poddał lekkiej modyfikacji podstawowy temat graficzny i udostępnił klientom nową biało-czerwoną skórkę. Był to pierwszy tak duży lifting systemu transakcyjnego od początku istnienia banku. Drugim etapem będzie konkurs, w którym udział mogą wziąć wszyscy klienci banku projektując własny motyw graficzny.
Dowiedzieliśmy się właśnie kilku szczegółów na temat konkursu, więc w uzupełnieniu poprzedniej notki zdradzamy co wiemy. Konkurs ruszy w poniedziałek, a obok polskich klientów mBanku, będą mogli wziąć udział także klienci internetowego banku z Czech i Słowacji. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, to klienci będą pracować na dostarczonych przez bank wersjach „demo”. Do wyboru będą mieli dwie możliwości przygotowania projektów: pracując na schematach zawartych w plikach css i html bądź na plikach graficznych w formacie psd. Materiały będą dostępne na specjalnej podstronie internetowej, która ruszy w poniedziałek pod adresem http://www.mbank.pl/konkurs. Projekty będzie można zgłaszać do końca roku. Do finału wejdzie 10 prac, a zwycięzcę wybiorą sami klienci. Jego praca zostanie w nagrodę wdrożona do systemu transakcyjnego mBanku, a dodatkowo otrzyma on iPada.
mBank nie jest jedynym bankiem, który umożliwia swoim klientom zmianę skórek w systemie transakcyjnym. Już wcześniej na taki pomysł wpadło Inteligo należące do PKO Banku Polskiego. Konkurs, podobnie jak ostatnie akcje mBanku, będzie komunikowany jako kolejna atrakcja z okazji dziesięciolecia internetowego banku. Z punktu widzenia klientów może to być o tyle ważne, że bank po raz pierwszy pozwoli im na tak dużą ingerencję w wygląd systemu bankowości internetowej.
mBank chce wykorzystać możliwość personalizacji systemu transakcyjnego, jako element budowania przewagi konkurencyjnej. Możliwość zmiany tematów graficznych jest w pewnym sensie sygnałem dla klienta, że bank można sobie „dopasować” do własnych potrzeb. Pomysł wydaje się ciekawy i być może wkrótce zostanie podchwycony przez inne instytucje.
Z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia jakiś czas temu w przypadku systemów poczty elektronicznej. Dziś w tych największych, użytkownicy mogą zmieniać sobie skórki według własnego uznania. Być może taka rewolucja czeka także banki. Zwłaszcza internetowe, którym coraz trudniej jest konkurować samą ceną.
Źródło: PR News