Strategia Grupy PZU na lata 2009-2011

Opracowanie nowoczesnej strategii było jednym z pierwszych celów, jaki wyznaczył sobie powołany w grudniu ubiegłego roku zarząd spółki.

„W chwili objęcia funkcji Prezesa Zarządu PZU SA obiecałem akcjonariuszom, a także klientom i pracownikom Grupy PZU opracowanie strategii godnej lidera polskiego rynku ubezpieczeń. Po wielu miesiącach ciężkiej pracy zatwierdzony został dokument, który jasno definiuje wizję i cele Grupy PZU w horyzoncie najbliższych kilku lat.” – powiedział Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU SA.

Strategia została przyjęta na posiedzeniu Rad Nadzorczych PZU SA i PZU Życie SA.

„Postawiliśmy sobie ambitne cele – wzrost na bardzo konkurencyjnym rynku krajowym, nowe podejście do klienta oraz silną ekspansję zagraniczną. Wierzę, że w drugiej dekadzie XXI wieku marka PZU stanie się w Europie Środkowo-Wschodniej synonimem silnej i nowoczesnej grupy finansowej, przyjaznej dla klienta” – dodaje Andrzej Klesyk.

Grupa PZU zamierza rosnąć na rynku krajowym przede wszystkim poprzez dynamiczny wzrost w tych segmentach rynku, w których posiada udział niższy od średniego dla całej Grupy PZU. W ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz grupowych ubezpieczeniach na życie, w których od lat pozostaje liderem, Grupa będzie walczyła o zahamowanie spadku udziałów w rynku przez najbliższe dwa, trzy lata, po to, aby po tym okresie rosnąć co najmniej tak jak rynek. W realizacji tych zamierzeń pomóc ma ścisła integracja komunikacji z klientami w ramach Grupy PZU, rozwój sieci sprzedaży oraz inwestycje w nowoczesne technologie. Istotnym elementem strategii jest zapowiedź inwestycji w kapitał ludzki. Grupa PZU zamierza przyciągać zdolnych ludzi, których zaangażowanie pozwoli szybko osiągnąć cele strategiczne.