Sukces Dnia Przedsiębiorczości w Citi Handlowy

– Dzień Przedsiębiorczości jest już za nami. Jestem dumny z tego, że Citi Handlowy kolejny raz pokazał ze jest Bankiem zaangażowanym społecznie – przygotowaliśmy najwięcej stanowisk dla uczniów spośród 17 tys. firm i instytucji biorących udział w akcji – powiedział Sławomir Sikora, prezes zarządu Citi Handlowy. Dzięki pracownikom banku młodzież mogła poznać, na czym polega praca bankowca i skonfrontować swoje wyobrażenia z rzeczywistością.

W ciągu Dnia Przedsiębiorczości uczniowie dowiedzieli się jak złożoną organizacją jest bank, uczestniczyli w codziennych obowiązkach pracowników różnych szczebli i działów – od stanowisk w departamencie komunikacji i marketingu, przez biuro obsługi klientów, po departament kredytów hipotecznych.

– Duża liczba zaangażowanych w projekt osób świadczy, że popularność programu wśród szkół, jak i przedsiębiorstw wzrasta – stwierdziła Sonia Wedrychowicz-Horbatowska, wiceprezes zarządu Citi Handlowy oraz przewodnicząca Rady Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Jestem podwójnie zadowolona – jako przedstawiciel organizatora, FMP oraz jako reprezentant Banku, który gościł największą grupę uczniów.

Projekt „Banki w akcji – Dzień przedsiębiorczości” jest częścią realizowanego przez Fundację Kronenberga i Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości programu edukacyjnego dla młodzieży ponadgimnazjalnej „Banki w akcji”. Jego celem jest promowanie wśród uczniów wiedzy o zasadach prowadzenia działalności banków komercyjnych. Ten swoisty kurs zarządzania ćwiczy i rozwija wiedzę z zakresu: zarządzania strategicznego, myślenia analitycznego, analizy finansowej, podejmowania decyzji – rozwija ogólną świadomość funkcjonowania sektora bankowego.

Głównym elementem programu jest anglojęzyczna gra komputerowa „Banki w akcji” symulująca działanie banku komercyjnego. Drużyny podejmują decyzje dotyczące wysokości stóp procentowych kredytów i lokat, zachowując balans między wydatkami, a przychodami swojej firmy. Na wynik finansowy banku wpływ ma także wysokość inwestycji na marketing oraz badania i rozwój oferowanych produktów.