Sukces wspólnej kampanii PZU i Onet.pl

Film w atrakcyjny i przystępny sposób przybliża najmłodszym wybrane zagadnienia związane z bezpiecznym zachowaniem na drodze; to historia o przybyszu z Marsa, który w drodze na swoją planetę, przez nieznajomość znaków przypadkowo wylądował na Ziemi. Ufoludka znajdują dzieci, pomagając mu w odnalezieniu powrotnej drogi do domu. Podczas wędrówki dzieci uczą nowego przyjaciela zasad ruchu.

Szeroko zakrojony program edukacyjny rozpoczął się we wrześniu bieżącego roku i objął swoim zasięgiem ponad 7.000 szkół z całego kraju. Bohaterami filmu są postacie znane dzieciom z materiałów dydaktycznych, które zostały wcześniej rozesłane do szkół, i które będą wykorzystywane na lekcjach wychowania komunikacyjnego. Dodatkową atrakcją i walorem edukacyjnym przedsięwzięcia jest jego interaktywny charakter: dzieci mogą aktywnie włączać się w akcję filmu.

Jak stwierdził Dominik Kaznowski, PZU: Zdecydowaliśmy się na współpracę z Onet.pl, gdyż mamy świadomość, jak ważnym medium jest dzisiaj Internet. Zwiększenie zasięgu naszego programu dzięki wykorzystaniu Internetu uważam za działanie w jak najlepiej pojętym interesie społecznym i na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Szczególnie w odniesieniu do dzieci.

Akcja spotkała się z bezprecedensowym oddźwiękiem; tylko w ciągu pierwszych trzech godzin od umieszczenia go na portalu, film wzbudził zainteresowanie po-nad 800 000 internautów.

Każda ze szkół, które zgłosiły swój udział w programie „Bezpieczna Szkoła z PZU” otrzyma film również na kasecie VHS.