Do dzisiaj (19 lipca 2011 r.) zgłoszono do WARTY 287 szkód spowodowanych huraganem na sumę ok. 900 tys. zł.
Zgłaszane szkody dotyczyły przede wszystkim polis mieszkaniowych oraz obowiązkowego ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych. Większość szkód to typowe szkody huraganowe – zerwanie dachów lub wypchnięcie ścian szczytowych budynku oraz zalania. Mało jest szkód pożarowych powstałych na skutek uderzenia pioruna.
Na uszkodzonym terenie zerwane są linie elektryczne oraz telefoniczne. Kontakt z klientami jest utrudniony.
– Aby jak najszybciej dotrzeć do poszkodowanych, pracownicy WARTY są w stałym w kontakcie z Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz sołtysami wsi które najbardziej ucierpiały. Takie rozwiązanie sprawdziło się nam podczas powodzi. W małych społecznościach to właśnie przedstawiciele lokalnych władz doskonale orientują się, którzy z poszkodowanych potrzebują pomocy w pierwszej kolejności – powiedział Jakub Świniarski, Dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód w TUiR WARTA.
Aby w jak najkrótszym czasie przeprowadzać likwidację szkód, WARTA delegowała na teren dotknięty szkodami huraganowymi dodatkową liczbę rzeczoznawców, którzy na miejscu dokonują wyceny szkód i, podobnie jak agenci z tych terenów, pomagają Klientom w zgłoszeniu szkody. Centrum Alarmowe WARTY (tel. 0 801 311 311) przyjmuje zgłoszenia szkód przez całą dobę. Mniejsze szkody likwidowane są w uproszczonej ścieżce – aby zostało wypłacone odszkodowanie do 5 tys. złotych, wystarczy telefoniczna ugoda.
– W zeszłym tygodniu obserwowaliśmy wzmożony ruch w CENTRUM ALARMOWYM WARTY nie tylko ze względu na szkody spowodowane huraganem. W związku z występującymi silnymi wiatrami i burzami na terenie całej Polski liczba zgłoszonych szkód w ubiegłym tygodniu była dwukrotnie wyższa niż w normalnych warunkach – dodaje Jakub Świniarski.
Źródło: Warta