TAI wygrała przetarg na obsługę infolinii PFRON

W ramach umowy podpisanej z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, od 1. kwietnia 2008 do 30. czerwca 2009 roku, Telefoniczna Agencja Informacyjna kontynuować będzie prowadzenie bezpłatnej, ogólnopolskiej telefonicznej linii informacyjnej.

Dzwoniący pod bezpłatny numer telefonu 0-800-53-33-35 mogą uzyskać informacje przydatne osobom niepełnosprawnym, ich rodzinom oraz pracodawcom zatrudniającym osoby niepełnosprawne. Porady uzyskać można również dzięki poczcie elektronicznej oraz poprzez komunikator internetowy chat. Ponadto, wszyscy zainteresowani będą mogli otrzymać informacje poprzez SMS.

Infolinia PFRON funkcjonuje 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 18.00.

Przy obsłudze infolinii PFRON pracują wyłącznie osoby niepełnosprawne.

Centrum kontaktowe stworzone dla potrzeb obsługi projektu PFRON tylko w I kwartale 2008 roku udzieliło ponad 60 000 porad.

Wśród najczęściej zadawanych pytań dominowały te, które dotyczą kryteriów udziału w programach PFRON – ostatnio głównie programu „Sprawny Dojazd”, refundacji składek na ubezpieczenie społeczne osób niepełnosprawnych prowadzących działalność gospodarczą, dofinansowań do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych oraz ogólnych uprawnień osób niepełnosprawnych. Dużo pytań dotyczy również możliwości dofinansowań zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, dofinansowań adaptacji mieszkań oraz wyjazdów na turnusy rehabilitacyjne.