Telepraca – dlaczego warto zatrudniać na odległość?

Telepraca jest jednym ze sposobów na zmniejszenie bezrobocia i efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem. Główną zaletą wynikającą z udostępnienia pracownikom możliwości pracy na odległość są oszczędności wynikające z ograniczenia wydatków na bieżące funkcjonowanie biura.

Ocenia się, że zmniejszenie wydatków z tego tytułu może wygenerować oszczędności rzędu 30-40%. Obniżenie bieżących kosztów oznacza w praktyce zwiększenie puli środków przeznaczanych na inwestycje w rozwój i poszerzenie zakresu świadczonych usług. Bogatsza oferta w połączeniu z wizerunkiem nowoczesnej i otwartej na nowe rozwiązania firmy, zdecydowanie wpływa na wzrost konkurencyjności.

Wdrożenie telepracy w przedsiębiorstwie niesie za sobą także wiele korzyści psychologicznych. Dzięki elastycznym formom zatrudniania przedsiębiorstwo poprawia swoją pozycję rynkową i zwiększa możliwość pozyskania specjalistów i wykwalifikowanych pracowników niedostępnych w sposób tradycyjny.

Największe korzyści wynikające z telepracy dla pracodawcy to:

Aktualnie w Polsce najpoważniejsze utrudnienia w rozwoju telepracy stanowią bariery społeczno-psychologiczne. Wynikają one przede wszystkim ze stereotypów jakie wiążą się z wykonywaniem pracy na odległość. Zmiana postrzegania telepracy i promocja pracy zdalnej to podstawowe założenia drugiej edycji kampanii „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach”. Program realizowany jest na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), a współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt ma na celu popularyzację zatrudnienia telepracowników przez polskich przedsiębiorców. W ramach kampanii na terenie całej Polski zostaną przeprowadzone dofinansowane szkolenia, w których weźmie udział co najmniej 2000 właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.

Źródło: FIRMY 2000 Sp. z o.o.