Już 6 grudnia na warszawskim Torwarze odbędzie się Orange Video Fest by LifeTube, czyli prawdziwe święto YouTubea. Wśród gości – youtuberzy z milionową widownią, czyli SA Wardęga, Stuart Edge, Furious Pete, Abstrachuje.TV, a także m.in. AdBuster, SKKF, Polski Pingwin i Rock.
Gwiazdy telewizji są już passé
Największy amerykański festiwal internetowy VidCon doczekał się polskiej konkurencji
– I edycja Orange Video Fest by LifeTube to całodniowa rozrywka łącząca w sobie festiwal, warsztaty, konferencję oraz targi. W roli prowadzących wystąpi znany i lubiany duet Lekko Stronniczy, a wraz z nimi na scenie pojawią się inni popularni twórcy internetowego wideo.
Najpopularniejsi youtuberzy w jednym miejscu, a do tego duża dawka wiedzy merytorycznej – tego jeszcze w Polsce nie było! Orange Video Fest by LifeTube to prawdziwe święto YouTubea, youtuberów i ich fanów – mówi Barbara Sołysińska, CEO sieci LifeTube, organizującej wydarzenie. – Celem wydarzenia jest nie tylko zapewnienie rozrywki i dostarczenie niezapomnianych wrażeń, lecz także pokazanie potęgi twórców, publikujących w serwisie YouTube i możliwości, jakie to nowe medium nam oferuje.
Internetowy potencjał biznesowy
W ramach Orange Video Fest by LifeTube specjalnie dla marketerów zostanie zorganizowana konferencja z udziałem najbardziej doświadczonych praktyków zarówno z Polski, jak i USA. W ich karierze YouTube odgrywa istotną – nierzadko kluczową – rolę, dlatego chętnie podzielą się swoją wiedzą i zaprezentują case studies najlepszych kampanii realizowanych na YouTubie. Gośćmi tej części będą m.in. Jeffrey Harmon (twórca sukcesu Orabrush na YouTube), Ricky Ray Butler (agencja Plaid Social Labs), Artur Kurasiński (autor bloga AK74.pl), Maciej Budzich (autor bloga Mediafun.pl), Michał Sadowski (CEO Brand24) oraz Jan Zając (CEO Sotrender). Ze swoimi prelekcjami wystąpią również pomysłodawca Barbara Sołtysińska (CEO LifeTube) oraz współorganizator Łukasz Grzejek (CEO Agora Internet Artists).
YouTube od kilku lat skutecznie podkreśla swoją pozycję lidera na rynku mediów gromadząc wokół siebie setki utalentowanych twórców. Wraz z LifeTube każdego dnia staramy się tworzyć idealne środowisko zarówno dla nich, jak i ich zaangażowanej publiczności. Cieszymy się, że możemy być współorganizatorem wydarzenia, które będzie zasłużonym ukłonem w kierunku tych utalentowanych artystów, jak i ich wiernych fanów. Jest to też również szansa na pokazanie, że YouTube to nie tylko liczone w setkach milionów wyświetlenia, ale też ogromna, nie mająca konkurencji społeczność, której potęgi nie można bagatelizować. – mówi Łukasz Grzejek, CEO sieci Agora Internet Artists, drugiej najpopularniejszej sieci w Polsce, współorganizującej wydarzenie.
Bilety są dostępne pod tym linkiem: orangevideofest.evenea.pl. Ceny rozpoczynają się od 39 złotych.
Partnerem merytorycznym wydarzenia jest YouTube, a sponsorem tytularnym Orange gwarantujący najlepszy zasięg w kraju.
Program konferencji dla marketerów w ramach Orange Video Fest by LifeTube:
10:00 YouTube w komunikacji marki /Barbara Sołtysińska
10:30 the Don Draper of the YouTube generation! Jak wykorzystać potencjał YouTube w strategii sprzedażowej? Przykłady Ora Brush i Poo Pouri /Jeffrey Harmon
11:30 Kto ogląda video w sieci, jak najlepiej zmierzyć oglądalność? /Michał Sadowski – Brand24, Jan Zając – SoTrender, Artur Kurasiński – MUSE
12:30 Przerwa kawowa
13:00 The more brand integration deals with YouTubers the better /Ricky Ray Buttler
14:00 YouTube Case Studies /Barbara Sołtysińska – LifeTube, Łukasz Grzejek – Agora Internet Artists
14:40 Przerwa obiadowa
15:00 Współpraca z youtuberami by Orange /Tomasz Sulewski
15:30 Współpraca z markami wg youtuberów /panel z udziałem takich twórców jak: Radosław Kotarski, Adbuster, Stuart Edge, Furious Pete
16:30 #Potencjał youtuberów w komunikacji marek /Konrad Traczyk
17:00 Przepis na udaną kampanię /Maciej Budzich
17:30 Ekosystem YouTube /Zuzanna Rutkowska
Informacje o prelegentach:
Jeffrey Harmon– jest współzałożycielem Orabrush (razem z bratem i wynalazcą Orabrush75-letnim Dr Bobem). Był głównym architektem jednej z najbardziej udanych kampanii na YouTube. Filmy „Orabrush Tongue Cleaner” zanotowały ponad 50 mln wyświetleń. Przełożyło się to również na sprzedaż, a OraBrush z nikomu nieznanej firmy przed kampanią, obecnie jest sprzedawana w ponad 30 000 sklepów w 15 krajach. Wiedza Harmona pozwoliła mu na stworzenie kolejnego przedsięwzięcia Orapup – „tongue cleaner for dogs”, który cieszył się większym zainteresowaniem niż produkty znanych marek żywności dla psów. The Harmon Brothers stworzyli kampanię”girls dont poop” dla Poopourri , która zanotowała 40 millionów wyświetleń i była jednym z 5 najczęściej oglądanych virali 2013. Kampania została także nagrodzona przez AdAge – nagrodą „najzabawniejszej reklamy roku”. Redaktor Wired, Joseph Flaherty na Twitterze napisał, że: @jeffreyharmon to „Don Draper pokolenia YouTube!”
Ricky Ray Butler – absolwent Brigham Young University. W czasie studiów był zaangażowany w startup BYU.com. Pracował w FamilyLink.com, sieci skierowanej do rodzin. Tworzył strategie dla firm, angażujące 80 mln społeczność FamilyLink. Pracując dla dużych marek, Ricky zauważył dużą potrzebę na stworzenie agencji rozumiejącej świat YouTube i Facebook. Dlatego w 2009 Ricky został współzałożycielem Plaid Social Labs, agencji rozumiejącej social media, z naciskiem na YouTube and Facebook. Plaid Social Labs prowadziło projekty m.in. dla Orabrush, Intermountain Healthcare, Travalo i Ubisoft. Podczas VidCon 2014 mówiło się o nim, że nikt inny nie przeprowadził większej ilości projektów łączących youtuberów z markami.
Maciej „mediafun” Budzich – autor bloga o mediach, marketingu i internecie – blog.mediafun.pl, redaktor naczelny „mediafun magazynu”. Pasjonat, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowanie w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i przedsiębiorczością. Prelegent na wielu konferencjach branżowych.
Artur Kurasiński – współtwórca Fokus – smarter analytics (getfokus.com) oraz MUSE – narzędzia do mierzenia YouTube. Przedsiębiorca skupiony na wspieraniu i inwestowaniu w projekty technologiczne na wczesnym etapie rozwoju. Mentor, bloger oraz aktywny komentator branżowy. Współtwórca cyklu spotkań Aula Polska oraz nagród Aulery.
Łukasz Grzejek – Od lipca 2014 szef, najstarszej sieci You Tube, Agora Internet Artists (AIA). Wcześniej Łukasz Grzejek pracował na stanowisku Digital & New Business Development Managera w Universal Music Polska. Odpowiadał za biznesowy rozwój istniejących cyfrowych serwisów muzycznych, korzystających z katalogu UMG, a także zawieranie nowych partnerstw. Od stycznia 2013 roku był odpowiedzialny dodatkowo za realizację celów finansowych związanych z działalnością cyfrową tej firmy. Wcześniej, podczas pracy w spółce Connectmedica, zajmował się rozwojem i wdrażaniem projektów komunikacyjnych dla branży medycznej i farmaceutycznej.
Michał Sadowski – założyciel i Prezes Brand24 S.A. firmy zajmującej się monitoringiem Internetu i jednego z laureatów konkursu Aulery 2012, Ekomersy 2012, Mobile Trend Awards 2013. Startup Founder of the Year w konkursie The Next Web Startup Awards 2013. Autor bestsellerowej książki „Rewolucja Social Media”. Programista i grafik. Bloger i komentator zjawisk związanych z Internetem. W wolnym czasie gitarzysta w zespole Band24.
Barbara Sołtysińska – współtwórca i Prezes Zarządu LifeTube, sieci partnerskiej YouTube (MCN) zrzeszająca wpływowych twórców video, którzy łącznie mają ponad 10 milionów subskrybentów i 70 milionów wyświetleń filmów miesięcznie. LifeTube łączy twórców video (youtuberów) z markami, a dla firm tworzy video, przygotowuje strategie obecności na YouTube, optymalizuje kanały. Wcześniej przez 7 lat związana z branżą PR. Projekty, które realizowała i nadzorowała, zostały uhonorowane licznymi nagrodami – polskimi i międzynarodowymi, m.in. Złotymi Spinaczami, nagrodami Golden Drum, tytułem Projektu PR Roku, Magellan Award, SABRE Awards, Kreaturą i innymi. Swoją wiedzą dzieli się podczas prowadzonych szkoleń oraz wykładów m.in. na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Warszawskiej Szkole Reklamy.
Tomasz Sulewski – Head of Social Media Strategy & Coordination Orange Poland. Odpowiedzialny za wszystkie działania Orange w social media, relacje z liderami opinii, obserwowanie i przewidywanie trendów i wdrażanie ich w strategiczne i taktyczne działania firmy.
Zuzanna Rutkowska – Jako Dyrektor Strategiczny odpowiada za planowanie strategii komunikacji, których sercem jest YouTube oraz działania new business i rozwój firmy LifeTube. Wiążąc się z LifeTube przeszła na czerwoną stronę mocy, gdyż wierzy w konieczność zmian w reklamie w kierunku użyteczności i rozrywki, z prawdziwym wykorzystaniem mocy wideo i społeczności. W branży reklamowej działa od ponad 7 lat, od samego początku blisko strategii. Pracowała m.in w OS3 multimedia, Omnicom Media Group, PanMedia Western, a 4 lata temu, w ramach Grupy o2 tworzyła jedną z pierwszych agencji social media w Polsce.
Konrad Traczyk – twórca Hash.fm, serwisu skierowanego do digital influencers, rozwijanego w ramach spółki Social Hackers, którą zarządza. Wcześniej związany z kilkoma projektami socialowymi min. Fejs.pl i Facebooker. Był także odpowiedzialny za ten obszar w Euro RSCG (obecnie Havas). Z branżą związany od 10 lat. W wolnym czasie, którego mu wraz z powiększaniem się rodziny dramatycznie ubywa, lubi zgłębiać życie miast. W teorii i w praktyce.
Dr Jan Zając – CEO SoTrender.Psycholog, ekonomista, doświadczony konsultant i badacz. Mówi 6 językami.Badacz internetu, psycholog społeczny i ekonomista. Autor kilkunastu publikacji naukowych na temat psychologii Internetu i prowadzenia badań w sieci.
YouTuberzy:
AdBuster (Marek Hoffman) – na swoich kanałach ma milionową widownię. Jeden z najbardziej aktywnych polskich twórców. Jest twórcą kanałów: „AdBuster” i „Być jak Jan Błachowicz” oraz współtwórcą „Tube Raiders”.
Radosław Kotarski – współtwórca LifeTube. Człowiek uzależniony od zdobywania wiedzy i dzielenia się nią w swoim programie „Polimaty”. Udowadnia, iż nawet najtrudniejsze zagadnienia potrafią być interesujące jeśli tylko są odpowiednio przedstawione. Jego programy miały ponad 30 milionów odsłon. Jest nazywany „człowiekiem instytucją” nauki. Sam pisze scenariusze, reżyseruje i montuje odcinki swojego programu. Prowadził programy w TVP i Fokus TV.
Furious Pete – Kanadyjczyk polskiego pochodzenia, który na swoich kanałach ma blisko 2 miliony stałych widzów. Furious Pete jest Professional Competitive Eater” oraz Fitness Guru”. Przygodę z Eating YouTube videos” rozpoczął w 2007. Ma na swoim koncie kilka rekordów Guinnessa. Poza YouTube zrealizował kilka programów dla m.in.: National Geo, Discovery Channel, Sport Science, Travel Channel. Na jednym ze swoich kanałów uczy Amerykanów i Kanadyjczyków języka polskiego.
Stuart Edge – https://www.youtube.com/user/stuartedge, 2,1 mln subskrybentów. Amerykański youtuber, który zanim rozpoczął swoją przygodę z YouTube, pracował przy oczyszczaniu toalet na budowach. Jego filmy notują po kilkanaście milionów wyświetleń. Wyspecjalizował się w pozytywnych prankach i magii na ulicy. Ma na swoim koncie kilka projektów komercyjnych.
Macintosh HD:Users:lifetube2:Desktop:Zrzut ekranu 2014-11-13 o 11.27.24.png