TransactionLink pozyskał 5 mln euro. Pomoże firmom zautomatyzować onboarding klientów biznesowych

TransactionLink, polska spółka umożliwiająca firmom tworzenie w pełni zautomatyzowanych procesów onboardingu biznesowego, pozyskała 5 mln euro w rundzie seed. Liderem tej rundy finansowania był międzynarodowy fundusz White Star Capital, do którego dołączyła grupa aniołów biznesu z Londynu i Paryża. Pozyskane środki spółka przeznaczy na dalszy rozwój produktu, ekspansję w nowe sektory rynku oraz rozszerzenie działalności swoich oddziałów w Berlinie i Londynie.

fot: Marek Korlak
www.marekkorlak.com

TransactionLink umożliwia firmom budowanie dopasowanych do ich specyficznych potrzeb oraz w pełni zautomatyzowanych procesów onboardingu klientów biznesowych, bez konieczności angażowania programistów. Rozwiązanie jest gotowe do wdrożenia w ciągu kilku minut, a procesy tworzy się metodą “drag&drop”. Eliminuje to potrzebę utrzymywania dużych, kosztownych zespołów operacyjnych, co dla firm oznacza ogromne oszczędności pieniędzy i czasu.

– W ciągu ostatniego roku zauważyliśmy duży wzrost zainteresowania automatyzacją onboardingu biznesowego. W segmencie B2B wdrażanie klientów odbywa się zwykle ręcznie, często z użyciem papierowych dokumentów. Instytucje finansowe, które chcą pozostać konkurencyjne, dostrzegły już, że muszą inwestować w poprawę doświadczeń użytkownika i wydajność procesu, a nie tylko w produkty. Nadchodzi duża zmiana w usługach finansowych B2B, porównywalna do tego, z czym mieliśmy do czynienia w 2010 r. w segmencie detalicznym pod wpływem graczy takich jak Revolut, Monzo czy N26. Wymusi to na wszystkich dostosowanie się do nowych realiów – mówi Mateusz Pniewski, prezes zarządu i założyciel TransactionLink.

Rozwiązanie stworzone przez spółkę zapewnia kompleksową obsługę procesu onboardingu, zarówno jeśli chodzi o automatyczne odpytywanie baz danych i rejestrów, zautomatyzowaną analizę ryzyka oraz gotowy modularny interfejs dla użytkowników końcowych. Platforma działa również w modelu “white-label”. TransactionLink zapewnia automatyczny dostęp do ponad 150 najbardziej popularnych źródeł danych wykorzystywanych w procesach KYB/KYC (know your business/know your customer) w ponad 100 krajach. Dzięki temu zespoły inżynierów nie muszą muszą poświęcać czasu na budowanie procesu onboardingu od podstaw.

Firma współpracuje obecnie z ponad 50 klientami na całym świecie, w tym m.in. z firmą Fiserv, globalnym dostawcą płatności z listy Fortune 500. U swoich klientów TransactionLink przyspiesza aktywację sklepów e-commerce dla dostawców usług płatniczych oraz ogranicza ilość ręcznej pracy podczas otwierania rachunków firmowych w bankach i platformach zarządzania majątkiem.

– Współpracujemy zarówno z największymi dostawcami usług płatniczych na świecie, jak i z nowymi graczami z branży fintech. W przypadku niektórych klientów o ugruntowanej pozycji rynkowej byliśmy w stanie obniżyć koszty onboardingu nawet o 70 proc. Natomiast start’upom i scale’upom zapewniamy gotowe procesy onboardingu w miarę ich ekspansji na nowe rynki – dodaje Mateusz Pniewski.

W spółkę zdecydował się zainwestować międzynarodowy fundusz White Star Capital we współpracy z grupą aniołów biznesu z Paryża i Londynu. Dotychczasowy inwestor, Target Global, wraz z innymi aniołami biznesu z rundy pre-seed, również uczestniczył w tej rundzie finansowania.

– Współpracując z kilkoma dużymi międzynarodowymi klientami w ciągu ostatniego roku, zespół TransactionLink wykazał się doskonałą trakcją. Biznesowy onboarding stał się kluczowy dla ofert biznesowych na całym świecie w różnych sektorach, ale budowanie i zarządzanie wydajnym i sprawnym procesem KYB pozostaje trudne. W rozwiązaniu tego problemu tkwi ogromna szansa i z niecierpliwością czekamy na rozwój TransactionLink w nadchodzących latach – komentuje Nicholas Stocks, partner generalny w White Star Capital.

– Patrząc w przyszłość cieszę się, że mamy wsparcie partnera, który jest tak silnie przekonany do naszej wizji i zespołu. Szeroki zasięg geograficzny White Star Capital jest kluczowy dla naszej strategii, ponieważ onboarding B2B staje się zjawiskiem globalnym – dodaje Mateusz Pniewski.

Źródło: TransactionLink