Trwa podliczanie odszkodowań dla klientów Kopernika

Cały czas na odszkodowania czekają ci spośród klientów biura, którzy musieli wrócić z wakacji wcześniej oraz ci, którzy na wypoczynek w ogóle nie zdażyli się udać z powodu ogłoszenia przez tour-operatora upadłości. Może się okazać, że z powodu niedostatecznej puli środków, konieczne będzie pomniejszenie wypłacanych kwot.

„Łączna kwota gwarancji dla turystów wystawionych przez Europaische Reiseversicherung i TU Europa sięga 2,29 mln zł, na zaspokojenie reszty roszczeń zostało 1,17 mln zł. Koszty nie rozkładają się równomiernie”, czytamy w „Gazecie Prawnej”.

„Z szacunków TU Europa wynika, że z gwarancji tego towarzystwa pokryte zostanie ok. 10 proc. kosztów powrotu, przy gwarancji 1,16 mln zł. Do podziału między klientów, którzy nie wyjechali na wakacje, i tych, którzy musieli wrócić wcześniej, zostało ponad 1 mln zł„, podaje dalej dziennik.

Dla wielu klientów Biura Podróży tegoroczne wakacje okazały się feralne. Mimo że wywiązali się ze swoich zobowiązań i zapłacili za wypoczynek pełną kwotę wymaganych środków, być może nie otrzymają pełnej rekompensaty. W kraju trwa dyskusja nad tym jak na przyszłość skutecznie zabezpieczać interes klientów.

Więcej w dzisiejszej „Gazecie Prawnej” artykule Marcina Jaworskiego pt. „Klienci Kopernika dostaną pieniądze po 10 września”.

Informacji na temat ubezpieczeń szukaj w Dziale Ubezpieczenia Portalu Bankier.pl