Opłata minimalna za przejazd została obniżona z 10 zł na 8 zł, opłata podstawowa z 4 zł na 3 zł, a za każdy przejechany kilometr użytkownicy zapłacą złotówkę, czyli o 30 groszy mniej niż wcześniej. Oprócz mieszkańców Warszawy, na nowym cenniku skorzystają także kierowcy korzystający z aplikacji.
Zmiana polityki cenowej Ubera to kolejny krok w kierunku większego udostępnienia platformy mieszkańcom polskich miast, którzy już teraz korzystają z niej częściej niż z innych aplikacji. Jak wynika z badań firm Selectivv i ORB International, Uber jest dziś w wielu polskich miastach najpopularniejszą aplikacją do przemieszczania się, a w samej tylko Warszawie korzysta z niego co trzeci mieszkaniec stolicy. Najnowsza zmiana cennika ma sprawić, że jeszcze więcej osób zdecyduje się zostawić własne auta w domu i wypróbować przejazdy z Uberem.
Przykładowe trasy, czyli ile za kurs w nowym cenniku?
Opłata minimalna
(Przed zmianą | Po zmianie) |
Opłata podstawowa
(Przed zmianą | Po zmianie) |
Opłata za 1 km
(Przed zmianą | Po zmianie) |
Opłata za 1 min
(Przed zmianą | Po zmianie) |
10 | 8 zł | 4 | 3 zł | 1,30 | 1,00 zł | 0,25 | 0,35 zł |
Uber podaje również, jak wprowadzenie nowego cennika wpłynie na koszty przejazdów z najpopularniejszych destynacji w Warszawie i okolicach:
Trasa | Stara cena | Nowa cena |
Centrum Nauki Kopernik – Pałac Kultury i Nauki | 10,00 zł | 8,00 zł |
Dworzec Centralny – Lotnisko Chopina | 20,70 zł | 18,60 zł |
Centrum Handlowe Arkadia – Galeria Mokotów | 22,30 zł | 20,10 zł |
W ostatnich miesiącach firma wdrożyła szereg funkcji, dotyczących bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Dziś w aplikacji Uber mamy możliwość m.in. udostępnienia naszej trasy wybranym znajomym w czasie rzeczywistym, otrzymujemy szczegółowe informacje o kierowcy i jego aucie oraz możemy łatwo się z nim skontaktować. Kilkoma kliknięciami rozdzielimy także rachunek pomiędzy wielu pasażerów, dodamy przystanki na naszej drodze czy wreszcie: jednym przyciskiem wezwiemy służby ratunkowe i pomoc na miejsce, w którym doszło do kolizji czy wypadku.
Uber nie ukrywa, że jego długofalową ambicją jest stworzenie aplikacji typu all-in-one, która byłaby pomostem między różnymi formami transportu dostępnymi dla mieszkańców miast. Innymi słowy: za pomocą aplikacji Uber w niedalekiej przyszłości zamówimy nie tylko przejazd autem, lecz również wynajmiemy hulajnogę, rower czy skuter elektryczny, a także zapłacimy za bilety komunikacji miejskiej. To właśnie oznacza “jeden przystanek dla wszystkich form mobilności miejskiej”.
Źródło: Uber