Atena i Warta wspólnie uruchamiają nowoczesne rozwiązanie IT do kompleksowej obsługi sprzedaży ubezpieczeń za pośrednictwem banku. Elastyczna konstrukcja platformy pozwala na obsługę wielu rodzajów ubezpieczeń oraz łatwe dostosowanie do systemów różnych dystrybutorów (banków). Na początku marca została aktywowana nowa platforma do sprzedaży ubezpieczeń na życie w pierwszym z banków współpracujących z towarzystwem ubezpieczeń.
Główne zalety projektu obejmują m.in.: podniesienie konkurencyjności, uniknięcie wprowadzania tych samych danych w różnych systemach, zwiększenie satysfakcji klientów poprzez kompleksową obsługę ubezpieczeniową i bankową, optymalizację procesów sprzedaży i posprzedażowych, usprawnienie pracy pośredników (pracowników banku), szybkie wprowadzanie nowych produktów oraz rozszerzenie oferty przez dywersyfikację kanałów sprzedaży.
– Dzięki rozwiązaniu Ateny będziemy mogli szybko rozpocząć współpracę z kolejnymi bankami przy sprzedaży różnych grup produktów. To dla nas szczególnie ważne teraz, gdyż spodziewamy się w najbliższym czasie sfinalizować kilka nowych umów o współpracy – mówi Monika Woźniak-Wołek, dyrektor departamentu bancassurance w Warcie.
– Najważniejszym celem naszej firmy jest budowanie długotrwałych relacji partnerskich oraz wspieranie biznesu jej klientów. Dzięki naszym rozwiązaniom przeprocesowano już kilkanaście milionów polis. Kontrakt z Wartą potwierdza, iż cieszymy się zaufaniem największych graczy na rynku – mówi Marcin Rabicki, dyrektor sprzedaży Ateny.
– Jako nowoczesny dostawca IT nie tylko odpowiadamy na wymagania stawiane przed naszych klientów, ale również sami prowadzimy wewnętrzne projekty rozwojowe i adaptujemy proponowane systemy do specyficznych wymagań rynku oraz zmieniającego się otoczenia ekonomicznego – dodaje Marcin Rabicki.
Współpraca miedzy Wartą i Ateną polega na udostępnieniu funkcjonalnej platformy Cumulus dla doradców klienta zajmujących się sprzedażą polis w oddziałach banku. Rozwiązanie to wspiera cały cykl sprzedaży z możliwością symulacji i porównania ofert, rejestracją, wydrukiem dokumentów oraz eksportem danych do dostawcy produktu/usługi. Administracja platformą, utrzymanie, wsparcie techniczne, technologiczne i zapewnienie dostępności jest po stronie dostawcy systemu IT. Koordynacja procesów operacyjnych na styku towarzystwa i banku oraz pozyskiwanie nowych dystrybutorów (banków) leży po stronie towarzystwa ubezpieczeń.
Źródło: ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe