W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania klientów korporacyjnych, Compensa Vienna Insurance Group wprowadziła nowe ubezpieczenie dedykowane dla małych i średnich firm – Compensa Firma. Zakres usług assistance w ramach pakietu Compensa Firma został opracowany we współpracy z Europ Assistance Polska.
Nowy pakiet usług assistance dostępny jest w dwóch wersjach: podstawowej i rozszerzonej, różniących się wysokością limitów w ramach poszczególnych świadczeń. Umowa ubezpieczenia assistance może zostać zawarta wraz z jednym z ubezpieczeń: mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, mienia od wszystkich ryzyk, sprzętu elektronicznego, odpowiedzialności cywilnej, lub następstw nieszczęśliwych wypadków. Beneficjenci programu w nowej, rozszerzonej wersji mogą skorzystać z assistance medycznego, technicznego, licznych infolinii oraz serwisu concierge.
Pomoc techniczna przysługuje, gdy przedsiębiorca potrzebuje nagłej pomocy specjalisty np. ślusarza, hydraulika, elektryka, szklarza lub gdy konieczne jest usuniecie awarii sprzętu komputerowego. Pomoc przysługuje także gdy np. istnieje konieczność zorganizowania lokalu zastępczego. W tak stresujących dla przedsiębiorcy sytuacjach Europ Assistance Polska zapewnia wsparcie wykwalifikowanych specjalistów, organizuje, a także pokrywa koszty usług, w tym koszty wynajmu lokalu zastępczego (w ramach ustalonych limitów). Beneficjenci programu zyskują również bezpłatny dostęp do informacji o sieci usługodawców Europ Assistance.
Assistance medyczny przysługuje w przypadku wystąpienia w miejscu pracy, bądź w czasie podróży służbowej nieszczęśliwego wypadku, czy nagłego zachorowania pracownika firmy. Poszkodowani mogą wówczas liczyć m.in. na wizytę lekarza lub pielęgniarki, transport medyczny, dostarczenie leków oraz podstawowego sprzętu rehabilitacyjnego, a nawet opiekę po hospitalizacji.
Beneficjenci programu Compensa Firma w nowej wersji uzyskali również dostęp do całodobowych infolinii: prawnej, gospodarczej, socjalnej, rekrutacyjnej, unijnej oraz medycznej. Infolinie te cieszą się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców, – szczególnie z małych i średnich firm – którzy zyskują w ten sposób dostęp do fachowych porad specjalistów bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. W tej chwili to już druga najpopularniejsza usługa świadczona przez Europ Assistance Polska w ramach Office Assistance – zgodnie ze statystykami firmy ubezpieczeni przedsiębiorcy najczęściej korzystają z pomocy informatyka (blisko 28% spośród ogółu założonych spraw) i infolinii oraz usług concierge (23% spraw). Często klienci zgłaszają również usterki wymagające interwencji hydraulika (16,5%), ślusarza (10%), elektryka (ok.7%) oraz szklarza (5%).
Źródło: Europ Assistance Polska