Usługi finansowania zakupów przez Allegro Pay cieszą się popularnością wśród kupujących na platformie Allegro. Obecnie Allegro Pay ma już ponad 2 miliony użytkowników, czyli takich którzy posiadają aktywną usługę, z których blisko 90% dokonało zakupu z Allegro Pay. Tylko w pierwszym kwartale 2024 roku Allegro Pay udzieliło im finansowania na kwotę 2,1 miliarda złotych, co pozwoliło na sfinansowanie ponad 14% wartości sprzedaży na platformie Allegro.
– Allegro Pay znosi popularne bariery związane z zakupami online: osoby korzystające z naszej usługi doceniają przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji, możliwość sprawdzenia produktów w domu i podjęcia odpowiednich decyzji w kontekście zarządzania budżetem domowym. Co więcej, usługa wspiera bardzo różne potrzeby zakupowe klientów Allegro, umożliwiając finansowanie zarówno codziennych zakupów, jak i tych okazjonalnych, które pojawiają się w okresach zwiększonych wydatków. To właśnie zapewnienie bezpiecznych metod finansowania jest kluczowe, by wspierać różnorodne misje zakupowe naszych klientów i budować pozytywne doświadczenia z naszą platformą, umożliwiając jednocześnie jej dalszy rozwój – mówi Rafał Czernik, VP Financial Services w Allegro.
Allegro Pay oferuje bezpieczne metody finansowania zakupów na najpopularniejszej platformie zakupowej w Polsce, umożliwiając ich spłatę w ciągu 30 dni od zakupu, bądź podzielenie płatności za zakup od 200 zł na wygodne raty: 2, 3, 5, 10, 20, a od 1 lipca 2024 także na 30 rat, w przypadku zakupu na kwotę powyżej 1000 zł.
Usługę można aktywować bezpłatnie, wypełniając prosty wniosek. Po ocenie zdolności kredytowej klient otrzymuje informację o wysokości przyznanych środków. Po aktywacji usługi kupujący mogą swobodnie dodawać produkty do koszyka i finansować je przez Allegro Pay. Wszystkie informacje o zakupach i spłatach dostępne są w jednym miejscu ⎼ w panelu użytkownika Allegro Pay w ramach Allegro. Platforma zapewnia również powiadomienia przypominające o zbliżających się terminach spłat, dbając jednocześnie o wygodę i bezpieczeństwo kupujących.
Najwięcej klientów Allegro Pay to osoby w przedziale wiekowym 30-49 lat, a średni wiek klienta to około 40 lat. To głównie osoby, które cenią stabilność finansową i częściej niż inni kupujący na Allegro deklarują systematyczne gromadzenie oszczędności. Klientów Allegro Pay cechuje także biegłość w korzystaniu z produktów finansowych. Potwierdzeniem satysfakcji korzystania z zakupów poprzez Allegro Pay jest wysoki wskaźnik NPS ⎼ utrzymujący się na przestrzeni czasu na poziomie 94, co potwierdza, że znakomita większość klientów ceni sobie rozwiązania finansowe w ramach usługi.
Usługa Allegro Pay jest w całości oparta na modelu umowy o kredyt konsumencki, co oznacza, że każdy zakup wiąże się z zawarciem przez klienta umowy o kredyt konsumencki. Usługa spełnia wszystkie wymogi prawne przewidziane dla tego typu umów, w tym m.in. ustawy o kredycie konsumenckim, w tym zmian wprowadzonych tzw. „ustawą antylichwiarską”, przepisów mających na celu ograniczanie niektórych skutków kradzieży tożsamości (rejestr zastrzeżeń PESEL) oraz przepisów dotyczących rozwoju rynku finansowego oraz ochrony inwestorów na tym rynku (tzw. ustawa „warzywniak”). Allegro Pay dąży także do wypracowywania rozwiązań kreujących wysokie standardy rynkowe w zakresie ochrony praw konsumentów, w tym rzetelnego i przejrzystego informowania klientów o usłudze.
Źródło: Allegro