Bank BNP Paribas podzielił się z nami garścią statystyk dotyczących płatności mobilnych Google Pay i Apple Pay. Wynika z nich, że użytkownicy Apple Pay płacą częściej i wydają na zakupach wyższe sumy.
Z danych PRNews.pl wynika, że Polacy mają w swoich smartfonach co najmniej 2,7 mln kart płatniczych. To dane obejmujące karty podpięte do Google Pay, karty HCE oraz systemy płatności Garmin Pay i Fitbit Pay. Niestety, nie wiadomo ile kart podpięto do Apple Pay, bo firma Apple nie pozwala bankom ujawniać statystyk na ten temat.
Bank BNP Paribas przesłał nam jednak garść danych, z których możemy dowiedzieć się co nie co o zwyczajach płatniczych użytkowników systemów Apple Pay i Google Pay. Bank podał nam informacje procentowo, bez konkretnych wartości. Dowiadujemy się zatem, że wśród wszystkich klientów korzystających z Apple Pay oraz Google Pay w tym banku 61 proc. stanowią użytkownicy Apple Pay, a pozostałe 39 proc. to klienci korzystający z Google Pay.
Użytkownicy Apple Pay płacą też częściej od klientów korzystających z konkurencyjnego rozwiązania. Ilość transakcji w stosunku do wszystkich transakcji wykonanych kartami podpiętymi do cyfrowych portfeli wynosi 59 proc. na korzyść Apple Pay. Pozostałe 41 proc. to GP. Średnia kwota transakcji dla systemu Apple Pay to 65 zł, a dla Google Pay 48 zł.
Dane te pokazują wyraźnie, że „ajfonowcy” korzystają częściej z płatności mobilnych i wydają większe sumy. To ciekawe, zwłaszcza w kontekście tego, że ogólnie użytkowników iOS jest mniej niż osób korzystających z Androida. Firma Statcounter podaje, że iOS ma w Polsce raptem 4,34 proc. udziałów rynkowych, podczas gdy Android aż 94,76 proc.