Visa chce przyspieszyć proces upowszechniania płatności zbliżeniowych w transporcie publicznym

Visa uruchomiła nowy program Visa Global Transit Solutions (Globalne rozwiązania Visa dla transportu publicznego), którego celem jest popularyzacja korzystania z płatności zbliżeniowych w bramkach biletowych w metrze oraz kasownikach w autobusach i tramwajach.

– Naszym celem jest szybsza, prostsza i bardziej bezpieczna obsługa osób korzystających ze środków transportu – zarówno podróżujących samochodem, jak i lecących samolotem na wakacje czy też dojeżdżających do pracy za pomocą środków transportu publicznego – mówi Michael Lemberger, head of products, Visa w Europie.

Nowy program kierowany jest do organizatorów transportu publicznego i dostawców technologii. Obejmuje następujące elementy:

Jak wynika z niedawnego raportu Visa „Cashless Cities”, w płatnościach elektronicznych tkwi ogromny potencjał do redukcji kosztów związanych z dystrybucją i poborem opłat w transporcie publicznym. Średni koszt uzyskania jednego dolara amerykańskiego z opłat przez przewoźnika wynosi 14,5 centa, natomiast w przypadku metod cyfrowych spada on do poziomu 4,2 centa.

W ostatnim czasie Visa rozpoczęła cykl konferencji dla operatorów transportu i firm technologicznych, zapoznając ich z różnymi inicjatywami podejmowanymi w ramach programu Visa Global Transit Solutions. Pierwsze takie spotkanie odbyło się w Londynie, zaś następne planowane są w Dubaju, Nowym Jorku i w Singapurze.

W nadchodzących miesiącach program będzie rozbudowywany o nowe propozycje obejmujące m.in. przeciwdziałanie nadużyciom, usługi w zakresie wsparcia administracyjnego oraz programy lojalnościowe i marketingowe służące optymalizacji obsługi konsumenta.

Zespół Visa Global Transit Solutions zrealizował już kilkanaście projektów dla transportu w Europie i obecnie pracuje nad nowymi przedsięwzięciami w Azji, Ameryce Płn. i Europie – wszystkie z nich mają na celu ułatwienie korzystania z transportu publicznego. W ostatnich latach nastąpiło znaczące upowszechnienie płatności zbliżeniowych na całym świecie, a szczególnie w Europie, gdzie stanowią one już ponad 40% wszystkich transakcji Visa w fizycznych punktach sprzedaży. (Źródło: dane przetwarzania transakcji Visa Europe, czerwiec 2017 r.).

Źródło: Visa