„Problem dotyczy wypłat z bankomatów dokonywanych w ostatni czwartek. Visa przyznała, że z powodu zaistniałej usterki niektóre transakcje zostały zaksięgowane podwójnie. Informacje o awarii systemu Visa (drugiej w tym roku, poprzednia miała miejsce w styczniu) pojawiły się dopiero wczoraj. Z informacji uzyskanych przez ‚Rz’ od przedstawicieli banków wynika, że i tym razem skutki awarii dotknęły klientów, choć skala problemu jest mniejsza niż kilka miesięcy temu. Efekty błędu systemu Visa odczuli m.in. klienci PKO BP.”, pisze gazeta.
„– Awaria dotknęła klientów, którzy wypłacali w czwartek po południu pieniądze z obcych bankomatów. Te transakcje były księgowane podwójnie – przyznaje Magdalena Kopcińska z PKO BP. Bank wciąż ustala liczbę poszkodowanych klientów. W Kredyt Banku na 7900 transakcji przeprowadzonych w czwartkowe popołudnie 199 zostało zaksięgowanych z błędem.”, informuje dziennik.
W styczniu tego roku z podobnymi problemem mieli do czynienia klienci kilku banków posługujący się kartami Visa. W wyniku awarii system kilkakrotnie księgował informacje o transakcjach dokonywanych w bankomatach. Spowodowało to, że z kont klientów znikały znaczne sumy pieniędzy. Najbardziej odczuli to wtedy klienci mBanku i MultiBanku.
Więcej szczegółów na stronie www.rp.pl