Od sierpnia klienci Allianz mogą zgłaszać szkody komunikacyjne z polis AC i OC za pośrednictwem formularza internetowego dostępnego na stronie www.alllianz.pl.
Odpowiadając na rosnące potrzeby rynku i klientów, a jednocześnie starając się usprawnić i przyspieszyć proces wypłaty odszkodowań, Allianz uruchomił zgłaszanie szkody via Internet. W pierwszym etapie internetowe zgłoszenie szkody on-line będzie obejmować wyłącznie szkody komunikacyjne z polis AC i OC. Allianz wciąż rozwija nowe kanały, więc wkrótce również będzie można zgłaszać przez Internet szkody majątkowe.
Na głównej stronie www.allianz.pl w zakładce Obsługa Klienta znajduje się link do Zgłoszenie szkody on-line – kliknięcie w tym miejscu rozpocznie proces. Ze względów bezpieczeństwa w pierwszym kroku klient będzie poproszony o zgodę na zapisanie i przechowywanie przez 24 godz. swoich danych na serwerze. Umożliwi mu to przerwanie pracy w dowolnym momencie i powrót do zgłoszenia w ciągu doby. System poprowadzi klienta przez proces rejestracji, pytając kolejno o: osoby biorące udział w szkodzie, poszkodowanych, dane pojazdu, czas i miejsce zdarzenia, okoliczności, uszkodzenia oraz dodatkowe informacje.
Formularz internetowy jest zbudowany logicznie i intuicyjnie, a kolejne pytania są wynikiem odpowiedzi udzielonych na poprzednie. W zależności od dokonywanych wyborów i wprowadzanych danych, system zadaje tylko te pytania, które odpowiadają danej sytuacji. W każdej chwili, w razie problemu czy wątpliwości, klient ma możliwość skorzystania z podpowiedzi i wyjaśnień.
Internetowy formularz zgłaszania szkody jest jedną w z wielu inicjatyw, zmierzających w kierunku usprawnienia i automatyzacji całego procesu likwidacji szkody, do stworzenia serwisu likwidacyjnego dla klienta (e-likwidacja/e-konto), w którym będzie miał swój własny profil, będzie mógł zgłosić szkodę i sprawdzić jej status.
Jest to oczywiście odpowiedź na potrzeby klientów i rynku, a jednocześnie krok w kierunku przyspieszenia całego procesu. Przyjmowanie zgłoszeń internetowych gwarantuje zgromadzenie kompletu dokumentów za jednym razem. Zgłoszenie automatycznie uruchamia proces likwidacji, Allianz dysponuje od razu wszystkimi informacjami, a cały proces zostaje maksymalnie uproszczony. Okres likwidacji od uzupełnienia wniosku do wydania przez Allianz decyzji będzie krótszy, bo zgłoszone dane nie wymagają już przetwarzania.
Co więcej, możliwość zgłoszenia szkody via Internet, pozwoli klientowi dokonać tego w wybranym momencie, w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Klient udostępnia nam wyłącznie niezbędne dla danego typu szkody dokumenty (dodatkowo może wysłać je drogą elektroniczną), zaoszczędza czas i pieniądze.
Źródło: Allianz