PKO Bank Polski, jako pionier w sektorze finansowym, startuje z kolejnym przełomowym projektem. Służy on opracowaniu inteligentnych metod przetwarzania oraz analizy danych. Unikalne systemy, które rozpoznają i przewidują potrzeby klientów, wykorzystają zaawansowane neuronowe modele języka polskiego, dostosowane specjalnie do specyfiki bankowej.
Wdrożenie bardziej zaawansowanej generatywnej sztucznej inteligencji w voicebotach, chatbotach, infolinii, a także w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO, wzbogaci obecne rozwiązania banku. Odczują to klienci – dzięki bardziej intuicyjnej i efektywnej obsłudze – oraz pracownicy, którzy otrzymają dodatkowe narzędzia usprawniające ich pracę. Projekt udoskonali proces wdrażania prostego języka, dzięki czemu komunikacja banku z klientami i pracownikami będzie przejrzysta i efektywna.
Wytworzone produkty pozwolą na większe bezpieczeństwo i kontrolę przetwarzanych danych zgodnie z przepisami krajowymi oraz unijnymi, w tym AI Act.
Projekt otrzymał 9,2 mln zł dofinansowania z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki. Obejmuje on zaawansowane prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI). Sukces tego przedsięwzięcia przyniesie wymierne korzyści, rewolucjonizując sposób komunikacji banków z klientami. Badania są ważnym krokiem w kierunku umocnienia pozycji PKO Banku Polskiego jako lidera sektora bankowego.
Źródło: PKO BP.