W czerwcu najczęściej poszukiwano pracy w marketingu i public relations

Fraza praca marketing/public relations była w maju i w czerwcu 2009 roku na pierwszym miejscu listy najczęściej wyszukiwanych haseł w giełdzie pracy infoPraca.pl.

Na kolejnych miejscach znalazły się praca informatyka, praca manager, praca dla studenta, za granicą i praca finanse. Zainteresowania osób poszukujących zajęcia tylko częściowo pokrywały się z potrzebami pracodawców. Wśród ponad 17 tysięcy ofert, najwięcej opublikowano w ubezpieczeniach, sprzedaży, produkcji, bankowości i usługach finansowych. Kolejne miejsca w zestawieniu branż, w których najczęściej poszukiwano pracowników, zajęły sprzedaż detaliczna/handel, praca dla studentów/praktyki, marketing/public relations, obsługa klienta/call center a na dziesiątym miejscu znalazła się sprzedaż i telemarketing.

„Duża liczba osób poszukujących w ostatnim okresie pracy w marketingu i public relations nie powinna dziwić. Przez ostanie lata ten kierunek bił rekordy popularności, a studenci marketingu i zarządzania stanowili aż 20 proc. wszystkich studentów w Polsce. Dodatkowo, recesja spowodowała ograniczenie budżetów reklamowych, a czasem także ograniczanie zatrudnienia. Jednak praca w marketingu i PR to także zajęcie sezonowe, które często wykonują np. studenci. Lato to czas wzmożonych akcji marketingowych w związku z czym chwilowo rośnie zapotrzebowanie na pracowników związanych z marketingiem bezpośrednim. Pilnie poszukiwani są handlowcy, agenci reklamowi, asystenci, doradcy klienta, sprzedawcy i hostessy. Stąd duże zainteresowanie pracą w marketingu” – mówi Beta Szilf-Nitka, Dyrektor Generalny internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. „W wachlarzu ofert pracy w internetowej giełdzie infoPraca.pl pojawiło się też sporo propozycji wymagających określonej specjalizacji w danej dziedzinie marketingu. Za przykład mogą posłużyć stanowiska związane z marketingiem internetowym, a także propozycje pracy dla grafików komputerowych czy designerów”.

„Przez 5 ostatnich lat studiowałem na kierunku marketing i zarządzanie, dziś – jak większość moich znajomych z roku – mam trudności ze znalezieniem pracy w branży stricte związanej z marketingiem. Jedyne, na co mogę liczyć to praca w marketingu bezpośrednim – jako promotor, sprzedawca czy agent handlowy. Większość pracodawców patrzy na doświadczenie, jakim kandydat może się pochwalić. Odbycie praktyk czy stażu związanych z marketingiem znaczenie zwiększa wartość CV świeżo upieczonego absolwenta” – wyjaśnia Marcin Nowak, absolwent kierunku marketing i zarządzanie na jednej z warszawskich uczelni.

Zapotrzebowanie na praktykantów i stażystów utrzymuje się stale wysokim poziomie. Świadczy o tym liczba ponad 115 ofert stanowiąca ponad 20% wszystkich propozycji w branży marketing i public relations. Dodatkowo, w ramach akcji „Wporzo kariera”, studenci mogą wybierać wśród ofert wakacyjnych staży właśnie w zarządzaniu i marketingu.

„Dziś pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na doświadczenie zawodowe kandydata do pracy niż na jego średnią ocen ze studiów” – uważa Beata Szilf-Nitka. „Sytuacja na rynku pracy utrudnia absolwentom rozpoczęcie kariery zawodowej, dlatego warto wzmocnić swoją wartość na rynku jak największą liczbą odbytych praktyk i stażów. Należy jednak pamiętać, że duże znaczenie ma nie tylko ilość odbytych praktyk, ale także pozycja i renoma firm w których studenci stawiają swoje pierwsze zawodowe kroki. Wiele firm stara się ograniczać koszty i chętnie korzysta z pomocy stażystów. Taki stan rzeczy może być korzystny dla obu stron, ponieważ firma zyskuje ambitnego pracownika, który po udowodnieniu swojej przydatności podczas praktyk, może dostać propozycję rozpoczęcia pierwszej poważnej pracy.”

Źródło: InfoPraca.pl