Warszawiacy chcą elastycznych płatności za komunikację miejską

Warszawiacy nie chcą być ograniczani do płatności gotówką za bilety komunikacyjne. Woleliby płacić tak, jak chcą i gdzie chcą. Wśród wymarzonych rozwiązań wskazują upowszechnienie płatności kartami (w tym zbliżeniowymi), stworzenie uniwersalnej aplikacji mobilnej i zakup biletów przez Internet tak wynika z konsultacji przeprowadzonych na stronie projektu Otwarta Warszawa.


W ramach akcji MillionYou i miasta Warszawa, której patronuje MasterCard, mieszkańcy od kilku miesięcy zgłaszają swoje pomysły na usprawnienia w różnych obszarach przestrzeni miejskiej. Najlepsze propozycje, jakie dodano na stronie OtwartaWarszawa.pl, są nie tylko nagradzane, ale przede wszystkim wprowadzane w życie we współpracy z miastem.

 

W grudniu br. jury wybrało najlepsze propozycje mieszkańców Warszawy w kategorii Transport. Użytkownicy portalu mogli podzielić się swoimi pomysłami na udoskonalenie jego funkcjonowania w pięciu obszarach, takich jak:

Wśród zwycięskich propozycji znalazły się pomysły na program grywalizacyjny dla uczniów warszawskich szkół, wprowadzenie priorytetu dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej, a także wykorzystanie innych metod bezpieczeństwa ruchu niż światła drogowe, poprzez uruchomienie wspólnych dróg dla wszystkich użytkowników, gdzie samochody nie mogą poruszać się szybciej niż 20km/h.

 

Na uwagę zasługują także nominowane do zwycięstwa odpowiedzi z segmentu dotyczącego biletów komunikacyjnych, form ich sprzedaży i dostępności. Uwydatniły one potrzebę wprowadzenia ujednoliconych i nowoczesnych rozwiązań. Użytkownicy zostali zapytani między innymi o to, gdzie chcieliby dokonywać płatności. Zdecydowana większość opowiedziała się za bardziej elastycznym, dopasowanym do nowoczesnych standardów, sposobem przyjmowania płatności za bilety.


Tu odpowiedź jest jasna – każdym możliwym sposobem 🙂 telefonem, gotówką, zbliżeniowo, aplikacją w smartfonie, kartą płatniczą i – jakby się dało – alterkami, rzecz jasna zaproponowała Maria.

 

System powinien być zintegrowany i za wszystkie usługi związane z transportem powinna być możliwość zapłaty we wszystkich urządzeniach, czyli biletomatach, parkomatach oraz stacjach wypożyczalni rowerów dodał użytkownik Glovik.

 

Wśród użytkowników pojawiły się także propozycje połączenia funkcji Warszawskiej Karty Miejskiej z przedpłaconą kartą płatniczą. Jej zadaniem miałoby być ułatwienie korzystania z miejskich instytucji, takich jak muzea, wypożyczalnie rowerów czy parkometry.

 

Byłoby dobrze, gdyby Warszawska Karta Miejska była nie tylko biletem okresowym, ale żeby funkcjonowała jako uniwersalna karta. Karta ta mogłaby funkcjonować albo jako pre-paid, albo jak karta kredytowa po „podłączeniu” do konta. Mimo wszystko możliwość płatności taką kartą ograniczyłbym do różnych instytucji miejskich (bilety komunikacji, bilety do muzeów, rowery, parkometry, a może i wypożyczalnie samochodów, itp.) napisał użytkownik Vondemelon.

Internauci przedstawili nam swoją wizję Warszawy przyszłości, w której bilety na transport miejski można kupować mobilnie lub zbliżeniowo. Ich pomysłowość, połączona z rozsądnym planowaniem, pozytywnie nas zaskoczyła. Realizacja tych projektów byłaby dla nas bardzo ekscytującym wyzwaniem technologicznym powiedział Michał Skowronek, Dyrektor Generalny na Polskę i Kraje Bałkańskie, MasterCard Europe.

 

Firma MasterCard jest partnerem strategicznym projektu Otwarta Warszawa. W jego ramach mieszkańcy stolicy zyskują realny wpływ na wygląd i funkcjonowanie miasta. Otwarta Warszawa to wspólne przedsięwzięcie platformy MillionYou i miasta stołecznego Warszawy. MasterCard konsekwentnie angażuje się w promocję idei inteligentnych miast, między innymi poprzez wspieranie nowoczesnych form płatności w przestrzeni miejskiej. Rozwija m.in. system obrotu bezgotówkowego i płatności mobilne w środkach transportu miejskiego, urzędach, muzeach i teatrach, ułatwiając codzienne korzystanie z oferty miast.


dostarczył infoWire.pl