Do dzisiaj WARTA odnotowała ponad 7,5 tys. zgłoszeń szkód spowodowanych powodzią, czyli prawie dziesięciokrotnie więcej niż w normalnym tygodniu. Z szacunkowych danych Towarzystwa wynika, że szkody mogą przekroczyć 50 mln zł.
Towarzystwo wypłaca zaliczki w wysokości 3 tys. zł dla osób z terenów dotkniętych powodzią. Szkody do kwoty 5 tys. zł likwiduje na telefon bez wysyłania rzeczoznawcy, co ma znaczenie przy podtopieniach, a do kwoty 20 tys. zł – w trybie uproszczonym z udziałem rzeczoznawcy, który nie zbiera od klientów dodatkowych dokumentów – wystarczy jego wizyta i wycena. W miejsca dotknięte powodzią skierowano dodatkowych rzeczoznawców, którym można również zgłaszać szkody na miejscu. WARTA zwiększyła obsadę konsultantów telefonicznych, którzy są w stanie przyjąć 7 tys. szkód tygodniowo, nawet do 1,5 tys. szkód dziennie. Znacząco wydłużono godziny pracy zespołu likwidacji szkód mieszkaniowych. Wdrożono również szereg uproszczeń do procesu likwidacji szkód związanych z klęską żywiołową, aby jak najszybciej reagować na potrzeby klientów.
Wszystko to za sprawą wprowadzonego w 2009 roku nowego modelu w likwidacji szkód. Znaczna ich liczba jest już zlikwidowana w trybie uproszczonym. Część zgłoszonych szkód wymaga jednak wizyty rzeczoznawcy dlatego zarówno nasi klienci, jak i my jesteśmy zmuszeni czekać na spadek poziomu wody na zalanych terenach, by wycenić zniszczenia – powiedział Tomasz Piankowski, Dyrektor Zarządzający Likwidacją Szkód TUiR WARTA.
Klienci powinni zgłaszać szkody telefonicznie, dzwoniąc do Centrum Alarmowego WARTY pod numer 801 311 311.
Wszystkie podejmowane działania mają na celu usprawnienie procesu likwidacji i zmniejszenie rozmiarów szkód. Obecnie trudno dokładnie oszacować poziom potencjalnych szkód, ale z całą pewnością w ubezpieczeniach mieszkaniowych i korporacyjnych przekroczy on 50 mln zł, z czego znaczna część jest objęta reasekuracją. – dodał Tomasz Piankowski.
Źródło: Warta