Warto Kartą, czyli mobilne terminale płatnicze od Polskich ePłatności

26 lutego ruszyła kampania Warto Kartą. W ramach akcji właściciele małych i średnich firm, w szczególności z branż: prawniczej, medycznej, kosmetycznej, fryzjerskiej i gastronomicznej, będą mogli przez trzy miesiące testować pierwszy w Polsce terminal mPOS z opcją akceptacji płatności zbliżeniowych. Zapisy do udziału w testach już trwają. Wkrótce uruchomiona zostanie również baza danych uczestników kampanii Warto Kartą, gdzie każdy będzie mógł znaleźć przedsiębiorcę przyjmującego płatności kartowe w swoim sąsiedztwie. Głównym organizatorem przedsięwzięcia jest firma Polskie ePłatności. Partnerami strategicznymi są MasterCard oraz Ingenico.

Właściciele małych i średnich firm mają szansę przekonać się, jak łatwe, szybkie i wygodne może być akceptowanie kart płatniczych. W tym celu wystarczy zarejestrować firmę na stronie www.wartokarta.pl i wziąć udział w bezpłatnym programie testowym rozwiązania mPOS. Terminale mobilne mPOS to kompaktowych rozmiarów urządzenia umożliwiające akceptowanie płatności kartowych za pomocą smartfona lub tabletu. Uczestnicy programu testowego otrzymają na okres 3 miesięcy urządzenie mPOS Ingenico iCMP i zostaną zwolnieni z wszelkich opłat za procesowanie transakcji kartowych, jakich dokonają w tym czasie za jego pomocą. Zapisy trwają od 26 lutego do 20 marca br., bądź do wyczerpania puli urządzeń testowych.

Kampania Warto Kartą ma na celu pokazanie przedsiębiorcom, którzy dotąd przyjmowali płatności wyłącznie w gotówce lub przelewem, że akceptowanie kart płatniczych może być łatwe i szybkie. Mobilne terminale płatnicze to rozwiązanie stworzone specjalnie z myślą o małych i średnich firmach, aby mogły one wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz chętniej wybierają plastikowy pieniądz. Wspólnie z partnerami stawiamy na innowacje wspomagające rozwój przedsiębiorczości – wyjaśnia Janusz Bober, Prezes Zarządu, Polskie ePłatności.

Przetestuj i kup w promocji


Po zakończeniu okresu próbnego, który potrwa do 30 czerwca, firmy zainteresowane dalszym korzystaniem z urządzeń będą mogły zakupić je w promocyjnej cenie 149 zł netto. Wartość rynkowa mPOSa Ingenico iCMP to 399 zł netto.

Nie tyko dla przedsiębiorców


Liczba płatności dokonywanych za pomocą kart rośnie z kwartału na kwartał. Jednocześnie, średnia wartość pojedynczej transakcji kartowej spada1. Wynika to w znacznej mierze z rosnącej popularności kart zbliżeniowych. Polacy chcą płacić bezgotówkowo, jednak dotychczas taką opcję oferowały im głównie duże firmy i sieci handlowe. mPOS ma szansę zmienić ten stan rzeczy. W ramach kampanii Warto Kartą rusza internetowa baza małych i średnich firm akceptujących karty płatnicze. W pierwszej kolejności znajdą się w niej uczestnicy programu testowego. Konsumenci chcący płacić kartą za usługi świadczone przez przedsiębiorców, będą mogli znaleźć w niej akceptantów ze swojej okolicy.

MasterCard od lat konsekwentnie wspiera rozwój sieci akceptacji kart płatniczych. Chcemy, aby konsumenci mogli szybko i wygodnie płacić kartą w jak największej liczbie punktów usługowo-handlowych. Właśnie dlatego zaangażowaliśmy się w kampanię Warto Kartą. Wierzymy, że rozwiązanie mPOS ma szanse realnie wesprzeć rozwój sieci akceptacji w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, co bezpośrednio przełoży się na korzyści dla użytkowników kart – mówi Bartosz Ciołkowski,Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

1 Dane NBP.