Rozwiązania Comarch dedykowane obszarom Wealth Mmanagement i Private Banking obejmują procesy obsługi klienta w sposób kompleksowy. Dotyczy to zarządzania relacjami z klientem czy też prowadzenia procesu doradztwa inwestycyjnego.
Usługa wealth management , do niedawna mało popularna na polskim rynku, staje się jednym z istotnych elementów w ofercie instytucji finansowych. Dotyczy to przede wszystkim banków ale także firm świadczących doradztwo inwestycyjne i utrzymujących bezpośredni kontakt z klientem. To zainteresowanie, z jednej strony, związane jest ze wzrostem zamożności klientów, a więc powstaniem grupy docelowej dla takich usług, z drugiej zaś, ze zmianą podejścia instytucji finansowych do zarządzania relacjami z klientem.
Źródłem takich zmian był kryzys na rynkach finansowych, spadek zaufania do oferujących produkty inwestycyjne oraz swoista „nadreaktywność” klientów na wiadomości płynące z rynku. To wszystko ujawniło potrzebę wprowadzenia nowego modelu obsługi klienta zamożnego, opartego na edukacji oraz potrzebach i celach klienta, a nie tylko ukierunkowanego na, często źle zaadresowaną, sprzedaż produktów. Instytucje finansowe zaczęły także dostrzegać, że utrzymanie klientów oparte na budowaniu zaufania i długoterminowych relacjach jest nie mniej ważne niż zdobywanie „nowego biznesu”. Należy tutaj także wspomnieć o rosnącej potrzebie dostarczenia klientom produktów z długoterminowym horyzontem inwestycyjnym, związanych z zabezpieczeniem emerytalnym.
Czym zatem są usługi zarządzania kapitałem?
Usługa wealth management to przede wszystkim dążenie do zachowania realnej wartości kapitału przy wykorzystaniu możliwości dodatkowego zarobku i jednocześnie uwzględnieniu takich celów klienta jak planowane wydatki, ograniczenie potencjalnych strat na portfelu czy zachowanie płynności portfela na poziomie gwarantującym natychmiastowe wycofanie części kapitału w nadzwyczajnych okolicznościach. W szerszym ujęciu to także takie elementy jak optymalizacja podatkowa czy zarządzanie szczególnymi składnikami majątku, np. nieruchomościami.
W jaki sposób nowe rozwiązanie Comarch Wealth Management wspiera firmy oferujące takie usługi?
Rozwiązania Comarch dedykowane obszarom Wealth Mmanagement i Private Banking obejmują procesy obsługi klienta w sposób kompleksowy. Dotyczy to zarządzania relacjami z klientem, prowadzenia procesu doradztwa inwestycyjnego począwszy od analizy profilu klienta, poprzez wybór strategii i produktów, symulację scenariuszy czy też optymalizację portfela, po monitorowanie celów klienta i zmian na portfelu. To także wsparcie komunikacji z klientem poprzez dedykowany portal, usługa raportowania portfela i wykorzystanie narzędzi mobilnych przez doradców oraz samego klienta. Szczególnie ten ostatni obszar traktujemy jako istotne uzupełnienie oferty instytucji finansowych zgodnie z aktualnymi trendami w zakresie obsługi i komunikacji z klientem.
Jakie korzyści uzyska firma, jeśli zdecyduje się na wdrożenie systemu Comarch?
Wybór rozwiązań Comarch to przede wszystkim uzyskanie wiarygodnego partnera ograniczającego ryzyko projektu i stwarzającego warunki do rozwoju w kolejnych latach. To również dostęp do najnowocześniejszych technologii oraz architektura gwarantująca wysoką skalowalność produktu, otwartość integracji oraz możliwość uzupełniania produktu o kolejne moduły wraz z rozwojem biznesu i potrzeb instytucji. Comarch oferuje znacznie więcej: wieloletnie doświadczenie w obszarze bankowości i inwestycji, sprawdzone modele danych dostosowane do biznesu Wealth Management, pierwszorzędne narzędzia analityczne oraz komponenty raportów oparte na najlepszych praktykach rynku i badaniach własnych.
Wywiadu udzielił Grzegorz Prosowicz – Business Development Manager firmy Comarch
Źródło: Comarch