Web 2.0. w Twojej firmie: uwaga na gadżety

W poprzednich artykułach opisaliśmy zasady funkcjonowania i korzyści multimedialnych platform wiedzowo-społecznościowych. Jak zapobiegać pułapkom związanym z rozwiązaniami opartymi na Enterprise 2.0.? Jak sprawić, aby tego typu platforma nie stała się kolejnym gadżetem, zakupionym w wyniku kaprysu Zarządu? Oto lista sześciu najważniejszych wyzwań, związanych z wdrożeniami takich rozwiązań, oraz sposobów radzenia sobie z nimi.

Od gadżetu do sensownego rozwiązania.
 
Co można zrobić, aby platforma społecznościowa, funkcjonująca wewnątrz firmy, nie była martwym lub „przefajnionym” rozwiązaniem?
 

 
Motywacja i umiejętność wyłuskiwania dobrych praktyk.
 
Jak zmotywować ludzi do dzielenia się wiedzą? Jak przełamać opory i jak nauczyć kilkadziesiąt, kilkaset lub kilka tysięcy osób, aby skutecznie wyłuskiwały to, co jest dobrą praktyką?
 

 
Zaangażowanie „masy krytycznej” pracowników.
 
Stosunkowo nieliczni pracownicy i kierownicy mają naturalną potrzebę udzielania się i chwalenia swoimi osiągnięciami. Jak sprawić, żeby mniej aktywna i mniej kreatywna większość (czyli typowi „żołnierze”) skorzystała z serwisu, a być może wniosła do niego również pewną wartość?      
 

 
Uniknięcie „loży szyderców”.
 
Jak ograniczyć wzajemne „dokopywanie”, marudzenie i negatywizm – zarówno w komentarzach wdrożeniowych do wpisów, jak i na forum serwisu?    
 

 
Kontrola nad jakością pomysłów i dobrych praktyk.
 
Jak uniknąć treści nieetycznych lub stojących totalnie w poprzek strategii firmy?

 
 
Wewnętrzny PR rozwiązania opartego na Web 2.0.
 
Jak sprzedać ideę Enterprise 2.0 pracownikom? Co powinno być zrobione już na wstępie, aby jak najwięcej osób się zachęciło do korzystania z platformy i „kupiło” pomysł?
 

Zobacz także:

>>> Enterprise 2.0.: sieci społecznościowe w Twojej firmie

>>> Enterprise 2.0.: co decyduje o sukcesie?

>>> Enterprise 2.0.: korzyści dla firm i użytkowników

Źródło: Wymiatacze.pl