Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, Wojciech Wężyk z MultiBanku przeszedł do doradcy finansowego Goldenegg. Wszystko wskazuje, że firma szykuje się do dużej ofensywy. Zatrudnienie Wężyka to tylko element większego planu, na który składa się między innymi nowa strona internetowa, a także planowana kampania w mediach – w tym prawdopodobnie telewizja. Widać zatem wyraźnie, że rynek szybko dojrzewa i każdy chce zdobyć jak największy jego kawałek – co warte podkreślenia wyrwany bankom.Niebywała hossa na rynku kredytów mieszkaniowych pozwoliła na szybki rozwój niezależnych (i zależnych) doradców kredytowych. Konkurencja sprawia jednak, że marże są coraz mniejsze – z jednej strony maksymalnie ścinają je banki, z drugiej doradcy. Coraz trudniej tutaj nie tylko o wzrosty ale również o utrzymanie pozycji. Tort rośnie, ale jest i coraz więcej chętnych na niego. Expander, który był potentatem, szybko traci na rzecz Open Finance, który przegonił go na przykład w inwestycjach i praktycznie zrównał się w kredytach. Co prawda trudno tutaj o dobre dane, bo niektórzy traktują je jako argument w marketingowych potyczkach, ale widać wyraźnie, że coraz częściej karty rozdaje Open, a nie Expander. Ten ostatni jak się okazuje ostatecznie zrezygnował z ekspansji na Wschód. Jakoś w powijakach znajduje się rozwój Expander Prestige czy Expander Private. A przecież przyszłość tej formy doradztwa to przede wszystkim inwestycje.
Expander jakby przespał dobry moment na rozwój w tym segmencie. Ma jednak cały czas szansę. Ma rozpoznawalną markę, a to w przypadku doradcy należy do najważniejszych, obok ludzi, aktywów. Dobry wizerunek Expandera to w sporej części zasługa Macieja Kossowskiego, który dba o obecność firmy w mediach. Robi to skutecznie, mimo coraz większej konkurencji ze strony coraz liczniejszego grona doradców.
Każdy kolejny gracz, jeśli tylko chce szerzej zaistnieć w mediach (a tym samym łatwiej dotrzeć do klientów), musi obecnie mocno postawić nie tylko na reklamę, ale przede wszystkim na profesjonalną prezentację swojej wiedzy. Z tym jest bardzo trudno, bo doświadczonych ludzi na rynku jest bardzo mało. Każda firma w rodzaju Money Expert, AZ Finanse, emFinanse, czy wielki nieobecny AWD, musi się z tym problemem zmierzyć.
Goldenegg również stanął przed tym problemem. Kolejne analizy rynkowe, artykuły do mediów raczej nie zapewniłyby stałej obecności w mediach. Nie tak dawno firma podpisała umowę z agencją PR Partner of Promotion. Ostatecznie zdecydowała się na zatrudnienie osoby zajmującej się PR. Wężyk ma dostać w Goldeneggu stanowisko dyrektora ds. PR i zająć się całą komunikacją tego doradcy. A firma prawdopodobnie dojrzała do bardziej profesjonalnych działań komunikacyjnych – to już nie tylko kredyty, ale również coraz bardziej inwestycje. Doradca ma podpisane umowy z 14 podmiotami, czyli całkiem nieźle.
Trzeba przyznać, że dla Wężyka to bardzo duże wyzwanie zawodowe. Konkurencja na rynku duża i mimo, że MultiBank był w podobnej sytuacji, to jednak w jakiś sposób miał wsparcie w postaci BRE Banku. Jednym słowem w tym momencie nie będzie miał łatwo. Goldenegg ma jednak duże ambicje i chce być traktowany na równi z inni wielkimi doradcami. Po nowej stronie internetowej i kampanii reklamowej widać, że wziął się ostro do roboty. Teraz przyszedł czas na komunikację i budowę wizerunku. Firma zrobiła bardzo ciekawy ruch, przyciągając do siebie rzecznika banku. Pytanie, czy to wszystko wystarczy, by osiągnąć sukces? W tym momencie wszystko wygląda bardzo dobrze i posunięcia doradcy wydają się przemyślane. Goldenegg nie ma wsparcia od dużego inwestora, dlatego ma trudniej. Startuje też z gorszej pozycji w porównaniu z największymi graczami. Ma spore szanse na trwałe zaznaczenie swojej obecności i wypracowanie satysfakcjonującego udziału w rynku. Teraz pozostaje tylko czekać na efekty nowej strategii.