PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWężyk w Goldenegg – doradca ma duże ambicje

Wężyk w Goldenegg – doradca ma duże ambicje

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 11.04.2007 (06:25)

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, Wojciech Wężyk z MultiBanku przeszedł do doradcy finansowego Goldenegg. Wszystko wskazuje, że firma szykuje się do dużej ofensywy. Zatrudnienie Wężyka to tylko element większego planu, na który składa się między innymi nowa strona internetowa, a także planowana kampania w mediach – w tym prawdopodobnie telewizja. Widać zatem wyraźnie, że rynek szybko dojrzewa i każdy chce zdobyć jak największy jego kawałek – co warte podkreślenia wyrwany bankom.Niebywała hossa na rynku kredytów mieszkaniowych pozwoliła na szybki rozwój niezależnych (i zależnych) doradców kredytowych. Konkurencja sprawia jednak, że marże są coraz mniejsze – z jednej strony maksymalnie ścinają je banki, z drugiej doradcy. Coraz trudniej tutaj nie tylko o wzrosty ale również o utrzymanie pozycji. Tort rośnie, ale jest i coraz więcej chętnych na niego. Expander, który był potentatem, szybko traci na rzecz Open Finance, który przegonił go na przykład w inwestycjach i praktycznie zrównał się w kredytach. Co prawda trudno tutaj o dobre dane, bo niektórzy traktują je jako argument w marketingowych potyczkach, ale widać wyraźnie, że coraz częściej karty rozdaje Open, a nie Expander. Ten ostatni jak się okazuje ostatecznie zrezygnował z ekspansji na Wschód. Jakoś w powijakach znajduje się rozwój Expander Prestige czy Expander Private. A przecież przyszłość tej formy doradztwa to przede wszystkim inwestycje.

Expander jakby przespał dobry moment na rozwój w tym segmencie. Ma jednak cały czas szansę. Ma rozpoznawalną markę, a to w przypadku doradcy należy do najważniejszych, obok ludzi, aktywów. Dobry wizerunek Expandera to w sporej części zasługa Macieja Kossowskiego, który dba o obecność firmy w mediach. Robi to skutecznie, mimo coraz większej konkurencji ze strony coraz liczniejszego grona doradców.

Każdy kolejny gracz, jeśli tylko chce szerzej zaistnieć w mediach (a tym samym łatwiej dotrzeć do klientów), musi obecnie mocno postawić nie tylko na reklamę, ale przede wszystkim na profesjonalną prezentację swojej wiedzy. Z tym jest bardzo trudno, bo doświadczonych ludzi na rynku jest bardzo mało. Każda firma w rodzaju Money Expert, AZ Finanse, emFinanse, czy wielki nieobecny AWD, musi się z tym problemem zmierzyć.

Goldenegg również stanął przed tym problemem. Kolejne analizy rynkowe, artykuły do mediów raczej nie zapewniłyby stałej obecności w mediach. Nie tak dawno firma podpisała umowę z agencją PR Partner of Promotion. Ostatecznie zdecydowała się na zatrudnienie osoby zajmującej się PR. Wężyk ma dostać w Goldeneggu stanowisko dyrektora ds. PR i zająć się całą komunikacją tego doradcy. A firma prawdopodobnie dojrzała do bardziej profesjonalnych działań komunikacyjnych – to już nie tylko kredyty, ale również coraz bardziej inwestycje. Doradca ma podpisane umowy z 14 podmiotami, czyli całkiem nieźle.

Trzeba przyznać, że dla Wężyka to bardzo duże wyzwanie zawodowe. Konkurencja na rynku duża i mimo, że MultiBank był w podobnej sytuacji, to jednak w jakiś sposób miał wsparcie w postaci BRE Banku. Jednym słowem w tym momencie nie będzie miał łatwo. Goldenegg ma jednak duże ambicje i chce być traktowany na równi z inni wielkimi doradcami. Po nowej stronie internetowej i kampanii reklamowej widać, że wziął się ostro do roboty. Teraz przyszedł czas na komunikację i budowę wizerunku. Firma zrobiła bardzo ciekawy ruch, przyciągając do siebie rzecznika banku. Pytanie, czy to wszystko wystarczy, by osiągnąć sukces? W tym momencie wszystko wygląda bardzo dobrze i posunięcia doradcy wydają się przemyślane. Goldenegg nie ma wsparcia od dużego inwestora, dlatego ma trudniej. Startuje też z gorszej pozycji w porównaniu z największymi graczami. Ma spore szanse na trwałe zaznaczenie swojej obecności i wypracowanie satysfakcjonującego udziału w rynku. Teraz pozostaje tylko czekać na efekty nowej strategii.

expander goldenegg open finance 2007-04-11
Michał Macierzyński
Tagi: expander goldenegg open finance

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców