Wiosenna kampania kredytu hipotecznego Nordea

W rozpoczynający się właśnie szczyt sezonu kredytowego Nordea Bank Polska wchodzi z zapowiedzią wzmożonej aktywności na rynku kredytów mieszkaniowych. W 2010 r. bank zamierza utrzymać trzecią pozycję na rynku w sprzedaży kredytów hipotecznych. W piątek 12 marca startuje z nową kampanią reklamową.

Na ogólną kwotę 38 592 mln zł kredytów mieszkaniowych udzielonych przez banki w poprzednim roku, około 3 128, 6 mln przypada na Nordea. Oznacza to, że pod względem wartości sprzedaży nowych kredytów hipotecznych skandynawscy bankowcy zajmują wysoką pozycję na polskim rynku. Znaczący przyrost akcji kredytowej bank zawdzięcza przede wszystkim ofercie kredytów w  euro i franku szwajcarskim.


W odróżnieniu od konkurencyjnych banków, Nordea przez cały ubiegły rok oferowała kredyty zarówno w złotych jak i w walutach: w CHF, EUR. Ponadto w okresie największych spadków na rynku w I kwartale 2009 roku – jako jedyna instytucja – promowała w mediach ogólnopolskich kredyty mieszkaniowe w złotych i walutach. Jeden z niższych spreadów oraz korzystne oprocentowanie nadal wyróżniają bank na rynku, co potwierdzają także rankingi niezależnych ekspertów. Warto podkreślić, że jakość portfela kredytowego w Nordea Bank Polska jest lepsza niż średnia rynkowa, a stan kredytów nieregularnych wynosi poniżej 1 proc.

Atrakcyjne cechy kredytu, w tym niska rata oraz szeroki wybór walut w połączeniu z wysokimi kompetencjami i doświadczeniem doradców Nordea w kredytowaniu inwestycji mieszkaniowych, to najważniejsze korzyści akcentowane w nowej kampanii kredytu hipotecznego, którą bank rozpoczyna w piątek 12 marca. Celem kampanii jest nie tylko zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą kredytów mieszkaniowych Nordea, ale przede wszystkim zachęcenie ich do kontaktu z doradcą bankowym Nordea – zarówno w placówce bankowej, jak i za pośrednictwem Internetu. – Z obserwacji rynkowych wynika, że dziś klienci oczekują łatwiejszego przejścia przez formalności związane z udzieleniem kredytu. Dlatego do banku przyciągnie ich perspektywa rzetelnego wyjaśnienia wszelkich niuansów oferty. U nas kładziemy nacisk na kompetencje doradców, a przy okazji gwarantujemy niepowtarzalną, otwartą atmosferę. Dobre relacje z klientami w wydaniu Nordea oznaczają  wzbudzenie długotrwałego i naturalnego zaufania do naszego banku – wyjaśnia Sławomir Ronkowski, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska.

Bank Nordea oferuje klientom szczegółową informację zarówno o warunkach kredytowych, jak i realną ocenę możliwości finansowych osób, które decydują się na wieloletnie spłacanie zakupu mieszkania. Profesjonalna pomoc, którą uzyska klient, ma pomóc mu wybrać najkorzystniejszą i najbezpieczniejszą dla niego ofertę, a jednocześnie umożliwić sprawne przejście przez formalności związane z udzieleniem kredytu. Potwierdzeniem profesjonalizmu i znajomości potrzeb klienta ze strony bankowców Nordea jest wysoka pozycja banku w cyklicznych rankingach oceniających jakość obsługi, w tym w ostatniej edycji akcji „Przyjazny Bank Newsweeka”.

Przekaz reklamowy skierowany jest do aktywnych zawodowo mieszkańców dużych miast, którzy poszukują możliwości sfinansowania zakupu mieszkania lub budowy domu w złotych lub w walucie obcej, oczekując jednocześnie ułatwień w przejściu przez procedury bankowe.

Kampania mediowa, z wykorzystaniem telewizji, prasy i internetu, rozpocznie się 12 marca. Spot pojawi się  w telewizji ogólnopolskiej i kanałach tematycznych. Można go również obejrzeć na mikroserwisie www.kredyt.nordea.pl oraz na kanale Nordea tv na youtube. Już tradycyjnie bank stawia nacisk na działania BTL. W witrynach placówek banku eksponowane będą wyklejki, a wewnątrz plakaty. Dodatkowo reklamy można też będzie zobaczyć na ekranach bankomatów oraz na wyciągach.

W ramach kampanii bank zmodyfikuje internetowe narzędzia informacyjno-sprzedażowe: serwis www.nordea.pl (strona główna i podstrony tematyczne dotyczące kredytów mieszkaniowych) oraz mikroserwis www.kredyt.nordea.pl. 12 marca rozpocznie się też kampania internetowa w wyszukiwarkach. Ponadto działania on-line obejmą wybrane portale i wortale tematyczne.

Kreację przygotowała agencja Hand Made, internetową – agencja interaktywna Genero. Za zakup mediów odpowiada MPG (media tradycyjne) oraz Media Contacts (Internet). Spot telewizyjny wyprodukował dom produkcyjny Papaya. W spocie wystąpił związany z bankiem Nordea – ambasador marki Nordea – Tony Hyyryläinen, występujący wcześniej w programie „Europa da się lubić”. Reżyserem spotu jest Tomasz Nalewajek. Ze strony banku za produkcję odpowiada Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji. W agencji Hand Made nad kampanią pracował zespół w składzie: Karolina Piwowarczyk (art director), Joanna Wierzbiak (copywriter) oraz Katarzyna Mietniowska (account manager).

Źródło: Nordea Bank Polska