Wkrótce bank rozpozna cię po głosie?

Konsumenci korzystający z usług banków oczekują coraz większej wygody, skracania czasu obsługi, a wielu również spersonalizowanej oferty. Dlatego instytucje poszukują nowych form identyfikacji klientów. Brytyjski bank Barclays chce rozpoznawać głos klienta dzwoniącego na infolinię – donosi portal Finextra.


Do tej pory klient dzwoniący na infolinię musiał przede wszystkim podawać swoje hasło lub pełny numer kart debetowej. Nowe rozwiązanie biometryczne umożliwiło rozpoznanie właściciela konta już w pierwszych sekundach rozmowy z pracownikiem infolinii, co pozytywnie wpłynęłoby na znaczne skrócenie i uproszczenie całej procedury.

W czasie pierwszych sekund rozmowy próbka głosu byłaby porównywana z tą, która za zgodą klienta znajduje się w bazie. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie – pracownik banku zostanie o tym poinformowany przez system.

Wspomniane rozwiązanie działa już w pionie zamożnych klientów banku. Technologia (dostarczana przez zewnętrzną firmę Nuance) – jak zapewnia dyrekcja banku Barclays – działa bezbłędnie i pozwala ograniczyć czas weryfikacji użytkownika z 90 do 10 sekund.

Biometrię w systemach bankowych coraz odważniej stosuje się również w Polsce. Do końca tego roku ma pojawić się około 2 tys. bankomatów, które umożliwią wypłatę gotówki przez przyłożenie palca do czytnika. Skanowanie układu krwionośnego palca działa już w samoobsługowych placówkach Getin Point oraz w oddziałach Getin Banku i Banku BPH, o czym pisaliśmy tutaj.

Mateusz Gawin