W kwietniu platforma Erli zanotowała obrót miesięczny powyżej 100 mln zł 

ERLI, druga największa platforma marketplace w Polsce, po raz pierwszy w swojej historii przekroczyła miesięczną wartość obrotu (GMV) powyżej 100 mln zł, co było efektem blisko 500 tys. zrealizowanych transakcji. W samym kwietniu przychód netto ERLI osiągnął wartość ponad 14,5 mln zł, dzięki czemu wynik finansowy na poziomie EBITDA firmy wyniósł ponad 1,8 mln zł. Platforma kontynuuje dobrą passę osiąganych wyników z początku 2024 roku. Spółka niedawno ogłosiła przekroczenie progu rentowności w zaledwie 4 lata od startu działalności.

fot. Ivan Kruk / Shutterstock

ERLI, jedna z najszybciej rozwijających się platform sprzedażowych online w Europie, z impetem weszła w 2024 rok. W pierwszym kwartale br. spółka podwoiła wyniki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, notując przy tym tzw. break even, czyli przekroczenie progu rentowności, po 4 latach od startu marketplace. Również kwiecień pod tym względem wygląda imponująco – osiągnięta liczba transakcji stanowiła drugi najlepszy wynik w historii platformy (zaraz po grudniu 2023 roku). Zrealizowanych 483 tys. transakcji (+170% r/r) wygenerowało w kwietniu wartość obrotu GMV w wysokości 104,8 mln zł (+179% r/r) – jest to najlepszy wynik oraz pierwszy raz w historii ERLI, kiedy miesięczny obrót przekroczył 100 mln zł GMV. Pozwoliło to spółce na osiągniecie przychodu netto o wartości przekraczającej 14,5 mln zł (+230 % r/r), zaś wynik finansowy EBITDA powyżej 1,8 mln zł.

– Break even był dla nas bardzo ważnym momentem, ale wiemy, że od teraz musimy pracować jeszcze ciężej na kolejne sukcesy. Dlatego tak szybkie efekty naszych działań w postaci wyników za kwiecień i rekordowego GMV są powodem do jeszcze większej satysfakcji. W kolejnych miesiącach wdrożymy szereg nowych inicjatyw, które mają za zadanie poprawić wygodę zakupów na ERLI oraz zwiększyć atrakcyjność cenową dostępnych ofert. Wszystko po to, aby utrzymać wysoką dynamikę sprzedaży i zrealizować cel, jakim jest sukcesywne powiększanie udziału w rynku i umocnienie się na drugiej pozycji w polskim
e-commerce – mówi Adam Ciesielczyk, prezes ERLI S.A.

Wyniki ERLI w kwietniu wyglądają jeszcze bardziej imponująco, gdy zestawi się je z danymi całej branży e-commerce. W tym miesiącu rynek także kontynuował tendencję wzrostową, co potwierdza m.in. branżowy BaseLinker Index. Według tego wskaźnika handel online odnotował w czwartym miesiącu br. wzrost sprzedaży o 17%. Wynika to ze zwiększenia liczby zamówień o 15% oraz podwyższenia średniej wartości koszyka o niecałe 2%[1]. Jednym z powodów, który miał na to wpływ była dalsza poprawa nastrojów konsumenckich – dane GUS pokazały wzrost oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (przyrost odpowiednio o 2,3 p. proc. i 1,8 p. proc.)[2].

Intensywny rozwój platformy

Od stycznia 2024 r. nastąpił wzrost inwestycji przeznaczanych przez ERLI na promocję platformy. Tylko do kwietnia br. ich wartość wyniosła 47 mln zł. Pozwala to m.in. na systematyczny wzrost liczby konsumentów aktywnie korzystających z zakupów w marketplace ERLI. W kwietniu blisko 7,5 mln użytkowników odwiedziło platformę zakupową w poszukiwaniu ofert z najniższymi cenami.

Od początku roku ERLI zintensyfikowało także akcje promocyjne na platformie, w szczególności dla ofert z najniższymi cenami. Z kolei wszystkich dostępnych ofert na platformie obecnie jest 23,5 mln. W ciągu roku ich liczba wzrosła o 70% r/r – było to możliwe m.in. dzięki dołączeniu 10 tys. nowych sprzedawców od kwietnia 2023 roku. Aktualnie na ERLI zarejestrowanych jest 25 tys. sprzedawców prowadzących sprzedaż na ERLI.

Równie ważny dla osiąganych wyników sprzedaży platformy jest stały rozwój aplikacji mobilnej ERLI, którą w kwietniu pobrało kolejne 200 tys. użytkowników – łączna liczba pobrań przekroczyła obecnie już 1,5 mln. W efekcie udział aplikacji w ogólnej sprzedaży na platformie systematycznie rośnie – obecnie wynosi już 52%. Ciągły wzrost liczby transakcji na platformie pozwala na dalszy rozwój aplikacji w architekturze sprzedażowej ERLI w kolejnych miesiącach.

Źródło: ERLI

[1] https://baselinker.com/pl-PL/blog/kwiecien-przezwycieza-sezonowe-spadki-w-e-commerce-baselinker-index-kwiecien-2024/

[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/koniunktura/koniunktura/koniunktura-konsumencka-kwiecien-2024-roku,1,134.html