„Na razie liderem tego rynku pozostaje Link4, który zebrał 225 mln zł, czyli o 27,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ma jednak coraz większą konkurencję ze strony nowych operatorów. Na przykład AXA działająca nieco ponad rok na naszym rynku zebrała w 2007 roku już 43,5 mln zł składek. A na tym rynku działają też zupełnie nowe firmy, które jeszcze nie chwalą się wynikami. Polisy w systemie direct sprzedają już też Allianz, Commercial Union, MTU, a nawet PZU, ale tylko turystyczne przez telefon. Trzeba też pamiętać, że rynek ubezpieczeń direct tworzą też firmy, które sprzedają swoje polisy za pośrednictwem Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych, czyli BRE Ubezpieczenia, Benefia24 czy HDI Asekuracja.”, czytamy w „Gazecie Prawnej”.
W połowie roku ze sprzedażą polis komunikacyjnych w systemie direct ruszy PZU, które kontroluje 50 proc. tego rynku. Niewątpliwie wpłynie to na wyniki sprzedaży pozostałych firm. Obecnie Polacy najchętniej kupują polisy w sposób tradycyjny, przez agentów. Coraz więcej firm uruchamia jednak sprzedaż ubezpieczeń przez telefon i internet i stara się przekonać klientów do zakupów polis w systemie direct.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.