Wyniki Citigroup dobre, chociaż poniżej oczekiwań

Słabe wyniki Citigroup mają w dużej mierze związek z zaostrzeniem polityki pieniężnej przez FED. Zyski banków zależą generalnie od dwóch czynników: ogólnej wysokości stóp procentowych oraz różnicy pomiędzy krótko- i długoterminowymi stopami. Podwyżka krótkookresowych stóp procentowych przez amerykański bank centralny doprowadziła do spadku marży zysku netto Citigroup o 0,14 % w odniesieniu do ubiegłego kwartału.

O tym jak wielka jest ta zależność przekonamy się jeszcze w tym tygodniu po opublikowaniu wyników przez inne wielkie instytucje finansowe, takie jak J. P. Morgan Chase, Washington Mutual, Bank of America czy Wells Fargo.

W minionym kwartale najbardziej dochodowymi segmentami działalności Citigroup okazały się bankowość inwestycyjna i korporacyjna (+26 % r-r) oraz produkty rynku fixed-income (wzrost aż o 50% r-r). Mimo tego grupa finansowa Citi nie lekceważy trendów na rynku usług bankowych i coraz dynamiczniej rozwija usługi bankowości elektronicznej.

Uruchomione w marcu internetowy rachunek oszczędnościowy oferujący oprocentowanie 4,75% okazał się wielkim sukcesem. W ciągu zaledwie kilku tygodni Citigroup zdobył ponad 3 mld $, co odpowiada otwarciu 23 nowych oddziałów banku.