Wyniki finansowe ING Banku Śląskiego

W drugim kwartale 2009 roku przychody ogółem ING Banku Śląskiego wzrosły o 9,7% w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. i wyniosły 685,1 mln zł. Zysk netto banku w wysokości 182,7 mln zł był wyższy od oczekiwań analityków. Miniony kwartał był dla ING Banku Śląskiego udany pod względem przyrostu akcji kredytowej i liczby klientów.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za drugi kwartał 2009 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

Zysk netto osiągnięty przez bank w drugim kwartale jest wyższy o ok. 50% od konsensusu analityków. Średnia oczekiwań 13 analityków wynosiła ok. 120,5 mln zł.

– Nasze wyniki półroczne pokazują, że bank dobrze radzi sobie w obecnym okresie. Jednak wzrost kosztów związanych z odpisami na opcje walutowe oraz ryzykiem kredytowym spowodował, że wynik netto banku w minionym kwartale obniżył się o 21,9% i wyniósł 182,7 mln zł – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

– Chcemy być instytucją odgrywającą stabilizującą rolę w gospodarce. Przykładem takiego działania jest wzrost udziału w rynku kredytów gospodarstw domowych i kredytów korporacyjnych. Należymy do niewielkiej grupy banków mogących pochwalić się takimi rezultatami. Wartość kredytów na koniec czerwca była o 26% wyższa niż przed rokiem. W ramach bankowości detalicznej wzrost wyniósł 52%, a w obszarach klientów strategicznych i korporacji 16%. Udzielaliśmy kredytów w czasie dobrej koniunktury i dalej udzielamy w okresie spowolnienia – dodał prezes Bartkiewicz.

– Nacisk na zapewnienie wysokiej jakość obsługi oraz dobra oferta produktowa to powody, dla których ING, według, najnowszego ogólnopolskiego badania GfK Polonia, zajął pierwszą pozycję na rynku jako bank pierwszego wyboru dla dużych firm. Przejawem jakości jest dla nas wzrost liczby aktywnych klientów. Na koniec czerwca br. ich liczba osiągnęła poziom 2,67 mln w porównaniu z 2,41 mln przed rokiem. Mimo dekoniunktury nie zatrzymaliśmy procesów poprawiających jakość obsługi, świadczących o innowacyjności i nowoczesności. Coraz więcej klientów korporacyjnych wybiera system bankowości internetowej ING BusinessOnline. Klientom detalicznym udostępniliśmy bankowość mobilną ING BankOnLine, zaoferowaliśmy karty zbliżeniowe oraz zwiększyliśmy liczbę stanowisk internetowych w oddziałach – powiedział Brunon Bartkiewicz.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2009 rokuw porównaniu do analogicznego okresu ub.r.: 

– kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 52% do 8 569 mln zł, w tym 63-proc. wzrost kredytów hipotecznych do 5 268 mln zł,
– kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 16% do 17 225 mln zł,

– wzrost liczby rachunków bieżących o 14% do 1 388 tys. (w tym 292 tys. kont Direct),
– wzrost liczby kont oszczędnościowych OKO o 19% do 1 927 tys.,

– depozyty klientów detalicznych – wzrost o 9% do 33 288 mln zł,
– wzrost środków powierzonych przez klientów detalicznych o 3% do 36 038 mln zł,
– depozyty klientów korporacyjnych – spadek o 23% do 13 064 mln zł,
Źródło: ING Bank Śląski