Grupa ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2024 roku osiągnęła zysk netto w wysokości 3 060 mln zł w porównaniu z 3 170,1 mln zł w analogicznym okresie ub.r. Bank kontynuował stabilny rozwój działalności zwiększając liczbę klientów oraz wartość kredytów i depozytów. Zwrot z kapitału (ROE), po korekcie o MCFH, wyniósł 20,5%.
– W minionym kwartale zanotowaliśmy dalszy wzrost liczby i aktywności klientów. Kontynuowaliśmy strategię zwiększania poziomu samoobsługi klientów i liczby transakcji bezgotówkowych. Wzrost jest mniej widoczny w wolumenach kredytów dla podmiotów korporacyjnych, ale jest to odzwierciedleniem stanu gospodarki. To był kolejny kwartał w którym czekaliśmy na silniejsze odbicie gospodarcze i wzrost poziomu inwestycji. Przedłużający się okres niższej aktywności gospodarczej powoduje również ujawnianie się kłopotów z generowaniem odpowiednich dochodów i utrzymaniem bieżącej płynności. Odczyty nie są złe, ale powodują podwyższenie tworzonych przez bank odpisów na rezerwy – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes zarządu ING Banku Śląskiego.
Dużą wagę przywiązywaliśmy do kwestii przeciwdziałania cyberprzestępstwom. Prowadziliśmy akcje uświadamiające oraz zmienialiśmy nasze procesy i procedury, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa klientów. Zgodnie ze strategią zwiększaliśmy poziom cyfryzacji w banku. W trzecim kwartale liczba klientów mobile only w bankowości detalicznej wzrosła o 11% do 2,2 mln. Liczba elektronicznych przelewów wychodzących klientów indywidualnych w Moim ING wyniosła 165 mln (9% r/r). Zanotowaliśmy przy tym dalszy wzrost transakcji BLIK do 56 mln (24% r/r) oraz wzrost transakcji kartami debetowymi do 337 mln (6% r/r). Jednocześnie notowaliśmy dalszy 10-proc. spadek liczby transakcji w bankomatach i 5-proc. spadek liczby transakcji wykonywanych w oddziałach. Wyższą aktywność obserwowaliśmy także ze strony klientów korporacyjnych. W trzecim kwartale liczba przelewów zleconych w systemie ING Business wzrosła do 46,9 mln (3% r/r), z czego 4,2 mln w bankowości mobilnej (wzrost o 19% r/r). Liczba zainstalowanych terminali płatniczych wynosi już 44,9 tys. W trzecim kwartale przeprocesowaliśmy w nich 17,2 mln transakcji (wzrost o 5% r/r). W tym czasie o 21% do 9,8 tys. przyrosła liczba sklepów internetowych z aktywną bramką płatniczą imoje – powiedział prezes ING Banku Śląskiego.
Najważniejsze wyniki biznesowe i finansowe Grupy ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2024 roku, w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- liczba klientów bankowości detalicznej 4,54 mln (wzrost o 70 tys. r/r), w tym 2,25 mln klientów primary (wzrost o 96 tys. r/r),
- liczba klientów bankowości korporacyjnej 571 tys. (wzrost 18,7 tys. r/r),
- wzrost wartości kredytów o 3% do 165,7 mld zł,
- wzrost depozytów o 5% do 210,2 mld zł,
- fundusze inwestycyjne i produkty pozabilansowe – wzrost o 29% do 25,0 mld zł.
Najważniejsze wyniki finansowe Grupy ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2024 roku, w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- dochody ogółem wzrosły o 8% do 8 380,0 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 11% do 3 023,6 mln zł,
- zysk brutto spadł o 4% do 3 944,4 mln zł,
- zysk netto spadł o 3% do 3 060,0 mln zł,
- wskaźnik koszty (z podatkiem bankowym)/dochody wyniósł 42,6% w porównaniu z 41,2% w analogicznym okresie ub. r.,
- łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 14,98% w porównaniu z 16,56% w analogicznym okresie ub. r.,
- zwrot z kapitału (ROE) po korekcie o MCFH wyniósł 20,5% w porównaniu z 21,0% w analogicznym okresie ub. r.
Źrodło: ING