Pierwszy kwartał 2005 roku to początek funkcjonowania GE Money Banku jako nowej instytucji powstałej 30 grudnia 2004r. z połączenia dwóch banków: GE Capital Banku i GE Banku Mieszkaniowego. W związku z tym dane za rok 2004 stosowane do porównań są sumą wyników obu banków uczestniczących w fuzji.
Głównym czynnikiem wzrostu sprzedaży nowych kredytów w pierwszym kwartale 2005 roku była prowadzona w prasie, radiu i telewizji kampania reklamowa, promująca GE Money Bank. Dynamiczny wzrost akcji kredytowej przyniósł zwiększenie wolumenu portfela kredytowego o 16%. Na koniec kwartału osiągnął on wartość 8 657,9 mln zł. Gdyby nie wzmocnienie złotego w ostatnich dwunastu miesiącach, portfel na koniec I kwartału 2005 roku byłby wyższy niż w roku ubiegłym aż o 22%.
Wyniki finansowe Banku są w ocenie Zarządu bardzo satysfakcjonujące. Wynik finansowy brutto za pierwsze trzy miesiące to 100,0 mln zł, a zysk netto 80,7 mln zł netto i jest on 4,5% niższy w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Wyższe niż rok temu były bowiem koszty funkcjonowania Banku, które wyniosły 97,5 mln zł (w 2004 r. 67,9 mln zł). Wzrosły one w związku z obsługą większej ilości klientów oraz nakładami na technologię i infrastrukturę Banku, a także kampanią reklamową. Zdaniem Prezesa Mariusza Karpińskiego „wzrost kosztów jest konsekwencją inwestycji w rozwój Banku, które umożliwią dalsze podnoszenie jakości obsługi klientów”.
Wynik z działalności bankowej w pierwszym kwartale wyniósł 229,0 mln zł i był wyższy
o 5% w stosunku do roku ubiegłego. Poprawiła się też jakość portfela kredytowego. Udział kredytów zagrożonych w portfelu spadł w porównaniu z rokiem ubiegłym z 9,4% do 8,1%, co przełożyło się na niższą kwotę odpisu z tytuły rezerw w rachunku wyników Banku.
W pierwszym kwartale 2005 roku kwota odpisu netto wyniosła 49,4 mln zł i była o 20% niższa niż w roku ubiegłym. Współczynnik wypłacalności Banku na koniec marca wyniósł 8,9%