Zgodnie z założoną strategią Grupa Kapitałowa Asseco koncentruje się na wzroście sprzedaży oprogramowania własnego. W porównaniu do 2004 roku przychody z tego tytułu wzrosły prawie trzykrotnie (o 194%) do 122 815 tys. zł. Na uwagę zasługuje fakt, że przychody ze sprzedaży oprogramowania własnego w 2005 roku były wyższe niż przychody ogółem osiągnięte rok wcześniej.
Wyniki Grupy Kapitałowej Asseco wypracowane w IV kwartale również wykazały znaczące wzrosty. Przychody ze sprzedaży wyniosły 91 219 mln zł, co w porównaniu do 2004 roku stanowi 110% wzrost. Zysk netto o 20% przekroczył wynik osiągnięty rok wcześniej i wyniósł 8 774 tys. zł.
Jednostkowe wyniki filarów Grupy także charakteryzują się znacznymi wzrostami. Asseco Poland osiągnęło w 2005 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 133 704 tys. zł (wzrost 38% w stosunku do 2004 roku). Wypracowany zysk netto wyniósł 22 305 tys. zł, co stanowiło 95% wzrost w stosunku do 2004 roku. Asseco Slovakia zakończyło 2005 rok przychodami ze sprzedaży 82 999 tys. zł (30% wzrost rok do roku), natomiast zysk netto słowackiej spółki wyniósł 11 962 tys. zł, co stanowiło 18% wzrost w stosunku do 2004 roku.
W 2005 roku spółki Grupy podpisały szereg ważnych kontraktów, m.in.:
Asseco Poland – umowę z Deutsche Bank PBC na wdrożenie scentralizowanego systemu informatycznego def3000, umowę z Bankiem Pocztowym na realizację projektu Detal, natomiast Asseco Slovakia – umowę z Všeobecná zdravotná poisťovňa na wdrożenie dedykowanego systemu ZPIS.
W minionym roku zarówno Asseco Poland, jak i Asseco Slovakia zostały wyróżnione prestiżowymi nagrodami. Asseco Poland jako Firma Roku 2005 otrzymało „Złoty Procesor Teleinfo”, Asseco Slovakia zostało uznane, przez prestiżowy magazyn TREND, za „Najdynamiczniej rozwijającą się spółkę IT na Słowacji”.
W październiku 2005 roku spółki Grupy zmieniły nazwę: COMP Rzeszów na Asseco Poland, Asset Soft na Asseco Slovakia, co miało na celu zwiększyć rozpoznawalność Grupy w poszczególnych krajach i czytelnie identyfikować Grupę w oczach obecnych i potencjalnych klientów.
Jednym z najważniejszych wydarzeń w 2005 roku była udana nowa emisja akcji Asseco Poland. Emisja 400 000 akcji serii C odbyła się z prawem poboru (do dotychczasowych akcjonariuszy). Środki uzyskane z emisji, 47,6 mln zł, zostały przeznaczone na nabycie 96% udziałów w spółkach Softlab i Softlab Trade (spółki stanowią kompleks gospodarczy) oraz 70% udziałów w Wa-Pro. Powyższe inwestycje sprawiły, że Asseco Poland znalazło się w pierwszej piątce producentów oprogramowania dla sektora przedsiębiorstw w Polsce.
Cele strategiczne i finansowe Grupy Kapitałowej Asseco na 2006 rok:
Cele strategiczne na najbliższy rok zakładają:
– Budowę czeskiego filaru Grupy Kapitałowej,
– w sektorze bankowym – 20% wzrost organiczny w Polsce i na Słowacji oraz potencjalne przejęcia w regionie CEE,
– w sektorze przedsiębiorstw – dalsze potencjalne przejęcia w regionie CEE,
– w sektorze administracji publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej – 20% wzrost organiczny na Słowacji oraz akwizycje na Słowacji.
Na cele finansowe składają się:
– Zwiększenie sprzedaży oprogramowania własnego od 50% do 70%,
– zwiększenie sprzedaży oprogramowania własnego dla sektora bankowego o ok. 27%,
– zwiększenie sprzedaży oprogramowania własnego dla sektora przedsiębiorstw o ok. 600%,
– zwiększenie sprzedaży oprogramowania własnego dla sektora administracji publicznej o ok. 40%.
Strategia dla sektora przedsiębiorstw po dołączeniu do Grupy spółek Softlab i Wa-Pro:
Współpraca pomiędzy spółkami Softlab i Wa-Pro będzie odbywać się na zasadzie partnerstwa. Celem współpracy będzie uzyskanie wspólnej oferty kierowanej do szerokiej grupy firm od bardzo małych do średnich i dużych. Natomiast Dział Systemów Zarządzania Przedstawicielstwa Asseco Poland w Łodzi stanie się oddziałem Softlabu. Softlab przejmie ich klientów, produkty i pracowników i będzie realizował wszelkie dotychczas zawarte umowy. Nowym klientom będą oferowane produkty Softlabu.
Zarząd zakłada wystąpienie efektów synergii w następujących obszarach:
– Oferta – jednolita oferta dla sektora, na którą składają się rozwiązania Softlab adresowane do średnich i dużych firm, które wymagają „kastomizacji” rozwiązań do swoich potrzeb oraz rozwiązania Wa-Pro, na które składają się standardowe rozwiązania o rozbudowanej funkcjonalności nie wymagające wdrożeń.
– Sprzedaż i marketing – wykorzystanie istniejącej sieci i prowadzenie wspólnego marketingu, Softlab przekaże „małych” klientów do Wa-Pro.
– Wzmocnienie zespołu – zespoły Softlab zostaną wzmocnione o specjalistów z Łodzi, Mielca i Rzeszowa, co pozwoli na szybszą realizację zawartych kontraktów oraz transfer wiedzy informatycznej i merytorycznej.
– Redukcja kosztów – w zakresie badań i rozwoju oraz serwisu wdrożeń.
Dzięki uzyskaniu powyższych efektów synergii, Grupa Asseco znajdzie się w ścisłej czołówce producentów oprogramowania dla przedsiębiorstw w Polsce.
Przed osobami zarządzającymi spółkami, wchodzącymi w Grupie Asseco w skład centrum kompetencyjnego, oferującego rozwiązania dla przedsiębiorstw zostały postawione następujące cele finansowe na 2006 rok: osiągnięcie przychodów ze sprzedaży oprogramowania własnego na poziomie 31-34 mln zł oraz zysku operacyjnego w przedziale pomiędzy 5,5 a 6,5 mln zł.