Wyniki ING Banku Śląskiego po II kw. 2019 r.

W I półroczu 2019 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego osiągnął poziom 795,7 mln zł, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zwiększał udział w finansowaniu firm,  przedsiębiorców i klientów indywidualnych. Jednocześnie w wyniku transakcji przeprowadzonej 31 lipca br., bank powiększył grupę kapitałową kupując 45% akcji NN Investment Partners TFI.

REUTERS/Francois Lenoir/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD SEARCH GLOBAL BUSINESS 29 JAN FOR ALL IMAGES

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2019 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

– Wczoraj sfinalizowaliśmy zakup 45% akcji NN Investment Partners TFI. Współpraca z bankiem umożliwi NN Investment Partners TFI dostęp do szerokiej sieci dystrybucji. Natomiast dla banku zaangażowanie kapitałowe pozwali w istotny sposób partycypować we wzroście wartości spółki – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

– Za nami kolejne półrocze dalszego konsekwentnego finansowania polskiej gospodarki. Dynamika wzrostu kredytów była wyższa niż w sektorze. W efekcie na koniec czerwca udział w rynku kredytów gospodarstw domowych wzrósł do 6,71%, a w rynku kredytów korporacyjnych do 11,51%. W ujęciu nominalnym wzrost akcji kredytowej wyniósł 15,3 mld zł osiągając poziom 111,5 mld zł – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

– W banku widzimy sukcesywny wzrost transakcji w kanałach elektronicznych. Klienci detaliczni wykonali w drugim kwartale br. 105 mln przelewów co oznacza wzrost o 31% w ujęciu rok do roku. W I półroczu 2019 roku klienci detaliczni średnio dziennie wykonali 2,7 mln transakcji kartami (+26% r/r, +268% w stosunku do I połowy 2014 roku). Dynamicznie, o 86% zwiększyliśmy liczbę aktywnych użytkowników BLIKa. Jednocześnie obserwujemy sukcesywny spadek transakcji gotówkowych w naszych oddziałach. W I półroczu klienci detaliczni średnio dziennie wykonali 13,3 tys. transakcji gotówkowych w oddziałach, co oznacza spadek o 18% w porównaniu z tym samym okresem ub.r. i 41-procentowy w stosunku do I połowy 2014 roku – wyjaśnił Brunon Bartkiewicz.

– Transakcje bezgotówkowe wspieramy oferując firmom terminale płatnicze oraz bramkę internetową. Na koniec czerwca liczba zainstalowanych terminali płatniczych wyniosła blisko 18 tys., a liczba sklepów korzystających z naszej bramki internetowej – 801, z czego 192 sklepy oferowały płatności Twisto. Cyfryzacja oferty i procesów przekłada się na sprzedaż w kanałach elektronicznych – poprzez bankowość internetową sprzedaliśmy 77% kredytów gotówkowych klientom indywidualnym. W bankowości korporacyjnej 95% wniosków kredytowych została złożona online – powiedział prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2019 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

Źródło: ING