PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWyniki ING Banku Śląskiego po II kw. 2019 r.
ING Bank Śląski

ING Bank Śląski

Powstał jako Bank Śląski w 1988 roku w wyniku wyodrębnienia z NBP. W 1991 został przekształcony z banku państwowego w spółkę akcyjną, a w 1994 jego akcje trafiły na GPW. Od 1996 r. większościowym udziałowcem banku jest holenderska Grupa ING. W 2001 roku Bank Śląski połączono z ING Bank N.V. Oddział w Warszawie. Od tego czasu bank występuje pod szyldem ING Bank Śląski. 4 kwietnia 2016 Rada Nadzorcza powołała Brunona Bartkiewicza na stanowisko Prezesa Zarządu Banku.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/ing-bank-slaski

Wyniki ING Banku Śląskiego po II kw. 2019 r.

Informacje 02.08.2019 (08:05) informacja prasowa
ING Bank Śląski

W I półroczu 2019 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego osiągnął poziom 795,7 mln zł, co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zwiększał udział w finansowaniu firm,  przedsiębiorców i klientów indywidualnych. Jednocześnie w wyniku transakcji przeprowadzonej 31 lipca br., bank powiększył grupę kapitałową kupując 45% akcji NN Investment Partners TFI.

REUTERS/Francois Lenoir/File Photo GLOBAL BUSINESS WEEK AHEAD SEARCH GLOBAL BUSINESS 29 JAN FOR ALL IMAGES

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2019 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 11% do 2 837,5 mln zł,
  • koszty ogółem wzrosły o 10% do 1 302,2 mln zł,
  • wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 11% do 1 535,3 mln zł,
  • zysk brutto wzrósł o 14% do 1 065,9 mln zł,
  • zysk netto wzrósł o 15% do 795,7 mln zł,
  • wskaźnik koszty/przychody wyniósł 45,9% w porównaniu z 46,1% w ub. r.,
  • łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 15,05% w porównaniu z 15,24% w ub.r.,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 12,5% w porównaniu z 12,3% w ub.r.

– Wczoraj sfinalizowaliśmy zakup 45% akcji NN Investment Partners TFI. Współpraca z bankiem umożliwi NN Investment Partners TFI dostęp do szerokiej sieci dystrybucji. Natomiast dla banku zaangażowanie kapitałowe pozwali w istotny sposób partycypować we wzroście wartości spółki – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

– Za nami kolejne półrocze dalszego konsekwentnego finansowania polskiej gospodarki. Dynamika wzrostu kredytów była wyższa niż w sektorze. W efekcie na koniec czerwca udział w rynku kredytów gospodarstw domowych wzrósł do 6,71%, a w rynku kredytów korporacyjnych do 11,51%. W ujęciu nominalnym wzrost akcji kredytowej wyniósł 15,3 mld zł osiągając poziom 111,5 mld zł – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

– W banku widzimy sukcesywny wzrost transakcji w kanałach elektronicznych. Klienci detaliczni wykonali w drugim kwartale br. 105 mln przelewów co oznacza wzrost o 31% w ujęciu rok do roku. W I półroczu 2019 roku klienci detaliczni średnio dziennie wykonali 2,7 mln transakcji kartami (+26% r/r, +268% w stosunku do I połowy 2014 roku). Dynamicznie, o 86% zwiększyliśmy liczbę aktywnych użytkowników BLIKa. Jednocześnie obserwujemy sukcesywny spadek transakcji gotówkowych w naszych oddziałach. W I półroczu klienci detaliczni średnio dziennie wykonali 13,3 tys. transakcji gotówkowych w oddziałach, co oznacza spadek o 18% w porównaniu z tym samym okresem ub.r. i 41-procentowy w stosunku do I połowy 2014 roku – wyjaśnił Brunon Bartkiewicz.

– Transakcje bezgotówkowe wspieramy oferując firmom terminale płatnicze oraz bramkę internetową. Na koniec czerwca liczba zainstalowanych terminali płatniczych wyniosła blisko 18 tys., a liczba sklepów korzystających z naszej bramki internetowej – 801, z czego 192 sklepy oferowały płatności Twisto. Cyfryzacja oferty i procesów przekłada się na sprzedaż w kanałach elektronicznych – poprzez bankowość internetową sprzedaliśmy 77% kredytów gotówkowych klientom indywidualnym. W bankowości korporacyjnej 95% wniosków kredytowych została złożona online – powiedział prezes ING Banku Śląskiego.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2019 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości kredytów o 16% do 111,5 mld zł,
  • kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 20% do 50 mld zł,
  • kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 13% do 61,5 mld zł,
  • wzrost depozytów o 13% do 121,1 mld zł,
  • liczba klientów detalicznych 4,91 mln,
  • liczba klientów korporacyjnych 69 tys.

Źródło: ING

wyniki 2019-08-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wyniki

Sprawdź także:

a 0 Worldline wprowadza na polski rynek Android SmartPOS
13.06.2025 (04:48)

Worldline wprowadza na polski rynek Android SmartPOS

Worldline wprowadza na polski rynek nowe rozwiązanie płatnicze dla małych i średnich przedsiębiorstw. Android …

a 0 Prawie połowa młodych planuje założenie własnej firmy. Badanie ING
13.06.2025 (04:45)

Prawie połowa młodych planuje założenie własnej firmy. Badanie ING

Badanie ING Banku Śląskiego ujawniło, że Polki i Polacy uważają się za osoby przedsiębiorcze, choć tylko niektórzy …

a 0 Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów, wyzwanie dla firm
13.06.2025 (04:44)

Zakupy w social mediach? Codzienność dla 31 proc. konsumentów, wyzwanie dla firm

40 proc. polskich konsumentów oczekuje możliwości robienia zakupów na wielu platformach jednocześnie – w social …

a 0 Compensa nagrodzona Srebrnym Parasolem 2025
13.06.2025 (04:42)

Compensa nagrodzona Srebrnym Parasolem 2025

Compensa otrzymała nagrodę Srebrny Parasol 2025 za wprowadzenie do oferty nowych produktów ubezpieczeniowych, …

a 0 Niewidzialni, ale równie ważni – Provident Polska stawia na włączenie społeczne i wsparcie młodych dorosłych
13.06.2025 (04:40)

Niewidzialni, ale równie ważni – Provident Polska stawia na włączenie społeczne i wsparcie młodych dorosłych

W Polsce setki młodych dorosłych opuszczających pieczę zastępczą lub mierzących się z kryzysem bezdomności …

a 0 Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe
13.06.2025 (04:38)

Powstała pierwsza samoregulacja dotycząca sprzedaży usług dodatkowych przez instytucje pożyczkowe

Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF) opublikował dokument: „Dobre Praktyki w zakresie Dystrybucji …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców