Wyniki PremiumBrand 2008

Dodatkowo, w swoich kategoriach najlepiej wyniki osiągnęli: E.Wedel (artykuły spożywcze), PKO Bank Polski S.A. (finanse), Castorama (handel i usługi), TVN (media), Volkswagen (motoryzacja), Zelmer (dom i biuro), Nokia (telekomunikacja), Zdrowie i Uroda – Nivea (zdrowie i uroda), IBM (w biznesie).

PremiumBrand jest jedynym na polskim rynku badaniem, które w szeroki sposób eksploruje problematykę reputacji marki. Ranking jest budowany w oparciu o badania konsumenckie. Reputacja marki oceniana jest na 6 wymiarach: zaufania, referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania i jako partnera biznesowego. Badania prowadzone są metodą PAPI (kwestionariusze papierowe) na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej 1500 Polaków (marki biznesowe na próbie 201 menadżerów z 2000 polskich firm). Wszystkie marki, które przejdą próg 60% otrzymują tytuł Marki Wysokiej Reputacji. Spośród nich wybierana jest Marka Najwyższej Reputacji w Polsce. W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrody specjalne, za zwycięstwo w poszczególnych wymiarach oceny. Laureaci PremiumBrand znajdą się w specjalnym albumie wydanym przez magazyn Forbes. Projekt PremiumBrand prowadzony jest od 3 lat. Badania przeprowadza TNS OBOP, pod nadzorem firmy doradczej KPMG oraz na podstawie metodologii domu badawczego MAISON. W 2008 ruszył analogiczny projekt badający reputację spółek giełdowych, który będzie miał finał w październiku 2008.