Wyniki Santander Bank Polska za IV kw. 2023 r.

Zysk należny akcjonariuszom Grupy Santander Bank Polska w roku 2023 wyniósł 4,8 mld zł. Dochody ogółem wzrosły o 29%. Grupa ma silną pozycję kapitałową.

Fot. Bartlomiej Kudowicz / FORUM

– Wyniki Grupy Santander Bank Polska w 2023 roku potwierdzają, że nasza misja pomagania klientom znajduje odzwierciedlenie zarówno w wymiarze społecznym, jak i finansowym. aDokonaliśmy przeglądu naszej strategii biznesowej. Stawiamy na budowanie najlepszych doświadczeń klientów i pracowników oraz pozytywne emocje we współpracy z bankiem. Strategia zakłada zintegrowane podejście Total Experience, przyjazną interesariuszom digitalizację oraz koncentrację na odpowiedzialnym biznesie. Wierzymy, że jest to najlepsza droga do osiągania jak najwyższej stopy zwrotu dla akcjonariuszy, doskonałych wyników finansowych i realizacji naszej ambicji bycia najbardziej dochodowym bankiem w Polsce – mówi Michał Gajewski, Prezes Zarządu Santander Bank Polska

Wyniki IV kw. 2023 roku oraz 2023 roku:

Kapitały Silna pozycja kapitałowa Grupy Santander Bank Polska: współczynnik kapitałowy na poziomie 18,56% oraz Tier1 na poziomie 17,18% zapewniają bezpieczeństwo prowadzonej działalności i stabilny wzrost.

Strategia Santander Bank Polska wprowadza nową strategię biznesową na lata 2024-2026 „Pomagamy osiągać więcej”. Bank jest częścią globalnej Grupy Santander, wizja rozwoju jest zgodna z modelem grupy, ale działa lokalnie.

W centrum strategii są ludzie – klienci i pracownicy. Bank stawia na budowanie najlepszych doświadczeń i wywołanie pozytywnych emocji we współpracy z bankiem. To najlepsza droga do osiągania najwyższej stopy zwrotu dla akcjonariuszy, doskonałych wyników finansowych i realizacji ambicji bycia najbardziej dochodowym bankiem w Polsce. Strategia Santander Bank Polska ma trzy filary:

Total Doświadczenie, który wyraża przekonanie, że satysfakcja klientów i zaangażowanie pracowników są kluczowe, aby osiągnąć sukces finansowy i będąc najlepszym pracodawcą dla pracowników, być też bankiem pierwszego wyboru dla klientów.

Total Digitalizacja, który jeszcze intensywniej kieruje bank na ścieżkę innowacji cyfrowych oraz digitalizację produktów i usług dla klientów oraz procesów dla pracowników.

Wszystko to w sposób odpowiedzialny, dbając o ryzyko operacyjne i zrównoważony rozwój – czyli w ramach Total Odpowiedzialność, który skupia działania dla odpowiedzialnego biznesu, środowiska i społeczności – od wsparcia w transformacji cyfrowej, zielone finansowanie, przez edukację różnych grup społecznych, troskę o środowisko i minimalizowanie wpływu środowiskowego banku. Działania wobec klientów, pracowników i akcjonariuszy Bank podejmuje w sposób odpowiedzialny, spełniając najwyższe standardy etyczne.

Klienci Na koniec grudnia 2023 r. skonsolidowane należności brutto od klientów wyniosły 165 mln zł i zwiększyły się o 4% r/r. Należności od klientów indywidualnych wyniosły 83 mld zł, a należności od podmiotów gospodarczych 82 mld zł. Na koniec grudnia 2023 roku depozyty klientów wzrosły o 7% w stosunku do końca grudnia 2022 r. i wyniosły 209 mld zł, w tym depozyty od klientów indywidualnych wzrosły o 7% r/r do poziomu 115 mld zł, biznesowe o 6% do 94 mld zł.

Linie biznesowe Mieszkaniowy Bezpieczny Kredyt 2%, Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego (IKZE), prowadzone w funduszu Santander Prestiż SFIO. Dynamiczny wzrost w kredytach hipotecznych; wysoka sprzedaż kredytów gotówkowych. Dla klientów MŚP nowe rozwiązania w omnikanałowym procesie Smart Loans, w tym: Kredyt Biznes Ekspres na 96 miesięcy oraz Kredyt Biznes Ekspres na stałej stopie w kanałach internet i mobile.

Bankowość detaliczna:

MŚP:

Bankowość Biznesowa i Korporacyjna:

Bankowość Korporacyjna i Inwestycyjna:

Leasing:

Faktoring:

Grupa Santander Consumer Bank:

Źródło: Santander Bank Polska