Wystartował Polsat News

Nowa stacja informacyjna już pierwszego dnia emisji zanotowała znaczące wyniki oglądalności – udział w rynku na poziomie 0,16% przy zasięgu 386 tys. osób. W okresie 7 – 15 czerwca 2008 r. statystyczny widz przeznaczył na oglądanie Polsat News 17 i pół minuty dziennie.

W porównaniu do swojej bezpośredniej konkurencji – TVN 24 oraz TVP Info – nowa stacja informacyjna osiąga na razie skromne wyniki. Średni udział konkurencyjnych stacji w tygodniu 9 – 15 czerwca 2008 r. wyniósł odpowiednio 2,6% i 4,3%. Jednak stacje te są obecnie w innej fazie rozwoju – mają znacznie większy zasięg techniczny i dużo większą rozpoznawalność wśród potencjalnych widzów.

Rys. 1. Porównanie oglądalności stacji Polsat News i TVN 24 w pierwszym tygodniu nadawania**

** TVN 24 – 20-26 sierpnia 2001 r. (pierwszy tydzień objęty monitoringiem telemetrycznym TNS OBOP); Polsat News 9-15 czerwca 2008 r.

W pierwszym tygodniu nadawania (dla TVN 24 pierwszy tydzień objęty monitoringiem telemetrycznym TNS OBOP 20 – 26 sierpnia 2001 r.) stacje Polsatu i TVN–u osiągnęły podobne wyniki. Średnio dziennie na co najmniej jedną minutę więcej osób włączało Polsat News, jednak widzowie w pierwszym tygodniu poświęcali więcej czasu na oglądanie stacji TVN 24.

„Polsat News, dzięki dużej penetracji platformy Cyfrowy Polsat oraz wysokiej pozycji na liście stacji dostępnych na tej platformie, ma dobre zaplecze do tego, by stać się liczącą stacją na polski rynku. Jednak wyniki stacji informacyjnych w dużej mierze zależą od sytuacji w kraju i na świecie. W przypadku TVN 24, kilka tygodni po starcie nastąpiły wydarzenia z 11 września, dzięki którym stacja o dość niskim zasięgu technicznym znacząco zwiększyła udziały z około 0,2 do prawie jednego procenta w ujęciu tygodniowym” – komentuje Dariusz Rocki, Główny Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.