„Wyższa kultura bankowości” – pierwsza odsłona kampanii reklamowej Alior Banku

„W ramach kampanii wizerunkowej komunikujemy nasze pozycjonowanie strategiczne. Opowiadamy o nowym banku, który jako pierwszy oferuje w standardzie produkty i usługi, dostępne do tej pory jedynie dla nielicznych klientów. Dzięki naszej ofercie Klienci Alior Banku zyskują więcej, zarówno pieniędzy, jak i satysfakcji.” – stwierdziła Barbara Szołomicka, Dyrektor Marketingu i PR. Pozycjonowanie to jest zgodne z aktualnymi trendami społecznymi, wyróżnia bank, jest wiarygodne, dostarcza klientom licznych korzyści i gwarantuje podwyższenie ich statusu materialnego. Propozycję wyjątkowych korzyści wspierają nowoczesne i atrakcyjne produkty, które zapewniają klientom określoną wartość dodaną. Komunikacja Alior Banku odwołuje się do zasad tradycyjnej bankowości, koncentrując się na ofercie kierowanej do klientów poszukujących uznania i samorealizacji. Spoty reklamowe podkreślają również wyższy standard i wyższą jakość obsługi poparte bogatym doświadczeniem bankierów, którzy pracują z pasją. Bank postawił na intensywną, wyrazistą komunikację o emocjonalnym wyrazie, prezentując racjonalne fakty związane z finansami w ciepły i kojący sposób.
Hasło reklamowe „WYŻSZA KULTURA BANKOWOŚCI” wprowadza do działalności bankowej pierwiastek humanistyczny, odwołuje się do „nowego ładu finansowego”, którego częścią chce być Alior Bank. Dzięki kulturze Bank przechodzi od nieatrakcyjnej dla klientów symboliki finansów – świata liczb, analiz, procentów – do świata idei i form związanych z pieniędzmi i ich mocą tworzenia wartości. Słowo „wyższa” nawiązuje do pojęć o podobnej konstrukcji oznaczających jakość i klasę.
Ikoną kampanii są „Bankowcy w melonikach”. Melonik symbolizuje klasę i wysoki poziom, budzi skojarzenia ze stylem, jakością i najlepszymi tradycjami bankowości. „Bankowcy w melonikach” proponują powrót do świata fundamentalnych, prostych, racjonalnych reguł, którymi kiedyś szczyciła się bankowość. Celem Banku jest opowiedzenie o tradycji, ale w sposób nowoczesny, zgodny z najnowszymi trendami wizualnymi.
Głównym medium w kampanii jest telewizja. W pierwszym, wizerunkowym etapie kampanii, która rozpoczęła się 16 listopada br., pojawią się dwa 45-sekundowe spoty, które będą emitowane w TVN, Polsacie, TVP1, TVP2, TVP Info, TVN7, TV4 oraz w najpopularniejszych stacjach tematycznych.
Wsparciem dla komunikacji telewizyjnej będzie wizerunkowa kampania prasowa i internetowa.
W prasie użyte zostaną niestandardowe i standardowe formaty w dziennikach ogólnopolskich, tygodnikach opinii i magazynach. W Internecie, w ramach kampanii uruchomiony zostanie dedykowany microsite, zawierający główny przekaz kampanii wizerunkowej oraz szczegółowe informacje o strategicznych produktach. Na microsite prowadzić będą wizerunkowe kreacje, które pojawią się na największych portalach internetowych (Onet, WP, Interia, o2.pl, Gazeta.pl). W kampanii wykorzystane zostaną innowacyjne rozwiązania, np. Video Ad.
Od 23. listopada rozpocznie się komunikacja oferty produktowej, w tym intensywna kampania konta osobistego z lokatą nocną. Oprócz telewizji, Internetu i prasy, reklamy konta osobistego pojawią się w grudniu na tablicach outdoorowych w 7 największych miastach.
Kampanię ze strony banku przygotował zespół kierowany przez Barbarę Szołomicką, w którego skład wchodzą Michał Wójcik, Bartosz Niemaczek i Łukasz Penszko.
Za kreację platformy komunikacyjnej odpowiada agencja PZL, która w sierpniu br. wygrała wieloetapowy przetarg na obsługę reklamową Alior Banku. Planowaniem i zakupem mediów do kampanii zajmuje się dom mediowy Maxus, a działaniami w Internecie agencja interaktywna Artegence.