Wyższe oprocentowanie konta oszczędnościowego dla aktywnych klientów w Alior Banku

Alior Bank wprowadził nową ofertę dla obecnych klientów. Od 19 września regularne wpływy na rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym premiowane są wyższym oprocentowaniem na koncie oszczędnościowym. Dodatkowe odsetki obejmują oszczędności w wysokości do 100 tys. zł.  To odpowiedź na oczekiwania aż 60% klientów, którzy chcą, aby bank proponował lepsze warunki w zamian za lojalność i aktywność[1]. 

Na Koncie Mocno Oszczędnościowym przy wpłacie nowych środków każdy klient przez 3 miesiące otrzymuje promocyjne oprocentowanie w wysokości 2,30% dla kwoty nieprzekraczającej 100 tys. zł. W przypadku, gdy na rachunek osobisty w Alior Banku klient otrzyma co miesiąc wpływ w wysokości min. 1500 zł, na jego rachunku oszczędnościowym oprocentowanie wzrośnie do 2,60%. Klienci Alior Banku nie muszą się nigdzie rejestrować, by skorzystać z promocji. Nie muszą także śledzić wpływów na koncie osobistym – jeśli taki wpływ będzie, premiowe odsetki skapitalizują się na koniec miesiąca, jeśli nie – w danym miesiącu klient otrzyma oprocentowanie standardowe lub promocyjne (za nowe środki).

– Aktywnych klientów, którzy regularnie korzystają z różnorodnych produktów, traktujemy wyjątkowo. Stworzyliśmy specjalną ofertę dla tych, którzy nam zaufali i regularnie korzystają z konta osobistego. Co ważne, klient nie musi robić nic ponad to, co i tak regularnie wykonuje. Dotychczas, premiowanie lojalności klientów odbywało się poprzez specjalne programy. Jednak wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Alior Banku, pokazują, że niespełna jeden na dziecięciu klientów decyduje się na korzystanie z programów lojalnościowych[2] – powiedziała Wioletta Kleczka, dyrektor działu środków powierzonych w Alior Banku.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinie na zlecenie Alior Banku, jedynie 9% ankietowanych bierze udział przynajmniej w jednym programie lojalnościowym banku lub operatora kart płatniczych. Przyczyny tego stanu rzeczy może wyjaśniać badanie przeprowadzone przez PwC. Raport Customer Appreciation Index wskazuje, że ankietowanych zniechęca niedopasowanie nagród w programie do ich aktualnych potrzeb, a także wysiłek, który muszą włożyć, by skorzystać ze specjalnej oferty na przykład wymaganie dodatkowej rejestracji, śledzenie zbieranych punktów. Co istotne, zdecydowana większość osób aktualnie niekorzystających z programów lojalnościowych instytucji finansowych byłaby skłonna z nich korzystać, gdyby odpowiadały ich oczekiwaniom.