Straty bezpośrednio wynikające z dokonanych oszustw komputerowych online wzrosną do ponad 2,8 miliardów dolarów w 2006 roku. Zwiększy się również liczba ofiar phishingu z 57 milionów w 2004 roku do 109 milionów w 2006 roku. Na jednego dorosłego Amerykanina przypadnie strata rzędu 1 244 dolarów w 2006 roku, w porównaniu do 257 dolarów w 2005 roku. W ciągu ostatniego roku osoby o zarobkach przekraczających 100 000 dolarów byli atakowani w większym stopniu niż przeciętni konsumenci. Średnio otrzymali oni 112 fałszywych e-maili na osobę, podczas gdy przeciętny konsument dostał 74 takich e-maili. Wysoko zarabiająca osoba w wyniku ataków phishingowych straciła 4 362 dolary – to prawie cztery razy więcej niż przeciętna ofiara phishingu. Przestępcy atakują wysoko zarabiające osoby nie tylko w celu odniesienia większych korzyści finansowych, ale również dlatego, że są one łatwiejszym celem, gdyż częściej korzystają z Internetu przy dokonywaniu transakcji finansowych. Przestępcy internetowi coraz częściej przeprowadzają ataki phishingowe związane nie bezpośrednio z bankowością online, ale z systemami rozliczeń takimi jak PayPal stosowany przez eBay. Fałszywa strona internetowa zbudowana dla pozyskania poufnych danych osobowych klientów jeszcze kilka lat temu funkcjonowała ok. tygodnia, obecnie – ok. jednej godziny.