Straty bezpośrednio wynikające z dokonanych oszustw komputerowych online wzrosną do ponad 2,8 miliardów dolarów w 2006 roku. Zwiększy się również liczba ofiar phishingu z 57 milionów w 2004 roku do 109 milionów w 2006 roku. Na jednego dorosłego Amerykanina przypadnie strata rzędu 1 244 dolarów w 2006 roku, w porównaniu do 257 dolarów w 2005 roku. W ciągu ostatniego roku osoby o zarobkach przekraczających 100 000 dolarów byli atakowani w większym stopniu niż przeciętni konsumenci. Średnio otrzymali oni 112 fałszywych e-maili na osobę, podczas gdy przeciętny konsument dostał 74 takich e-maili. Wysoko zarabiająca osoba w wyniku ataków phishingowych straciła 4 362 dolary – to prawie cztery razy więcej niż przeciętna ofiara phishingu. Przestępcy atakują wysoko zarabiające osoby nie tylko w celu odniesienia większych korzyści finansowych, ale również dlatego, że są one łatwiejszym celem, gdyż częściej korzystają z Internetu przy dokonywaniu transakcji finansowych. Przestępcy internetowi coraz częściej przeprowadzają ataki phishingowe związane nie bezpośrednio z bankowością online, ale z systemami rozliczeń takimi jak PayPal stosowany przez eBay. Fałszywa strona internetowa zbudowana dla pozyskania poufnych danych osobowych klientów jeszcze kilka lat temu funkcjonowała ok. tygodnia, obecnie – ok. jednej godziny.
Sprawdź także:
15.11.2024 (13:26)
– informacja prasowa
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania
Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla …
15.11.2024 (12:54)
– informacja prasowa
ING inwestorem w sekurytyzacji przeprowadzonej przez Europejski Fundusz Leasingowy
To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku w ostatnich latach a łączna kwota pozyskanego …
15.11.2024 (12:52)
– informacja prasowa
Skarbonki Banku Pekao – nowość w rękach młodzieży
Bank Pekao uzupełnił możliwość otwierania Skarbonek dla ostatniej grupy wiekowej swoich klientów. Od teraz także …
15.11.2024 (10:20)
– informacja prasowa
Klientocentryczność według Volkswagen Financial Services
Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8 proc., ponad ćwierć miliona klientów w całej Polsce, a do tego 214 …
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej VeloBanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …