Przeciętna wartość pożyczki udzielonej za pośrednictwem portalu Cash wyniosła ponad 12 000 zł, czyli dwukrotnie więcej niż średnie wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw. Pożyczka w Cash nie ma żadnych ukrytych kosztów czy warunków dodatkowych, jak np. stałe miesięczne wpływy na rachunek w banku.
Pożyczka jest udzielna na okres od 3 do 36 miesięcy, a przyznane środki można spożytkować na dowolny cel konsumpcyjny – remont auta, zakup pralki, edukację dziecka czy niespodziewane wydatki. Maksymalna kwota pożyczki to 50 000 zł. Proces jest w pełni zdalny – od wypełnienia wniosku online aż do podpisania umowy i otrzymania środków.
Do niedawna rozwiązania benefitowe związane z dobrobytem finansowym (ang. financial well-being) w naszym kraju nie były dostępne. Z takich portali od lat korzystają już firmy w Europie Zachodniej i w Stanach Zjednoczonych, a platformy dla pracodawców oferujące niskooprocentowane pożyczki cieszą się dużym zainteresowaniem ich pracowników. W Polsce osoby zatrudnione mogą oczywiście wybierać z oferty portali benefitowych, gdzie znajdą karnety na zajęcia sportowe, rekreacyjne czy kulturalne, jednak zwykle nie otrzymują propozycji rozwiązań z obszaru wsparcia finansowego. Cash jest pierwszym dostawcą tego typu produktów i usług. Dostęp do takiej oferty może pomóc pracownikom w zaspakajaniu ich potrzeb finansowych i dostarczać rozwiązania dla nagłych kryzysów, z którymi mogą się oni borykać.
Cash to efekt współpracy PZU i Alior Banku. Po zakończonym w 2020 roku pilotażu w PZU portal Cash został udostępniony również dla innych firm. Oprócz PGG i TVP oraz użytkowników Nais mogą z niego korzystać pracownicy i agenci PZU, pracownicy LINK4, PKP TELKOL i oraz firm z segmentu MSP. Portal jest cały czas rozwijany i wkrótce pojawią się nowe funkcjonalności, a także dodatkowe materiały edukacyjne.
Źródło: PZU