Za granicą też płacą za korzystanie z bankowości mobilnej

Banki co rusz zachęcają nas do korzystania z bankowości mobilnej i dostępu online. Tym razem padło na angielski Barclays, który oferuje swoim klientom do 180 funtów rocznie za używanie aplikacji na smartfona i zarządzanie swoim kontem przez internet.


Nie od dziś wiadomo, że rosnąca liczba klientów używających do obsługi konta smartfona lub komputera, jest bardzo korzystna dla banków. Oznacza to niższe koszty tworzenia i utrzymywania fizycznych oddziałów, lepszy i łatwiejszy kontakt z klientem oraz możliwość przygotowania dla niego bardziej spersonalizowanej oferty. Z tego powodu banki co jakiś czas próbują różnych zachęt w celu przekonania zwolenników tradycyjnej bankowości do korzystania ze zdobyczy technologicznych.

Nowe konto, od 20 kwietnia dostępne w angielskim Barclays, będzie nosić nazwę Barclays Blue Rewards. Jego posiadacze będą płacić za obsługę 3 funty miesięcznie a zwrot w maksymalnej wysokości 15 funtów miesięcznie będzie możliwy po spełnieniu trzech warunków. Po pierwsze, comiesięczne  wpływy na rachunek będą musiały wynosić powyżej 800 funtów, a po drugie, każdego miesiąca wymagane będą przynajmniej dwa polecenia zapłaty. Trzecim, najważniejszym warunkiem jest oczywiście korzystanie z aplikacji mobilnej lub dostępu przez internet. Oprócz tego konto oferować będzie jeszcze możliwość otrzymania dodatkowego zwrotu 1% wydatków w przypadku kupowania w sklepach określonych sieci. Wszystkie zwroty będą się kumulować w specjalnym cyfrowym portfelu, do którego dostęp będzie możliwy wyłącznie przez internet lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Podobnych przypadków obserwowaliśmy już w przeszłości wiele, również na naszym rodzimym rynku. Nie tak dawno 8 banków, świadczących swoje usługi w Polsce, oferowało podobny system zwrotów gotówki za korzystanie z aplikacji mobilnych. Analiza warunków zakładania lokat pokazała z kolei, że o wiele bardziej opłaca się zakładać je w niestandardowych kanałach dostępu, takich jak bankowość internetowa i mobilna. Oznacza to bowiem korzystniejsze oprocentowanie o nawet 2-3 pkt. procentowe. Jak wynika z ostatniego raportu PRNews, pod koniec zeszłego roku liczba klientów mobilnych w Polsce wyniosła 3,48 mln.