Zakupowe IQ Polaków

Ośrodek badań i prognozowania rozwoju The Future Foundation, na zlecenie firmy Visa UK przeprowadził badania konsumenckie w dziewięciu krajach unijnych. Badanie obejmowało pięć kluczowych kategorii: oszczędność, samokontrolę, otwartość na nowe produkty i ich próbowanie oraz porównywanie produktów (w sklepie i Internecie) i zdobywanie informacji na temat artykułów przed ich zakupem.

Mieszkańcy naszego kraju uzyskali najlepszy wynik ogólny w zakresie „zakupowego IQ”, wyprzedzając w klasyfikacji Francuzów, Czechów i Niemców. Zajęli pierwsze miejsca w kategoriach: samokontrola i próbowanie nowy produktów. W pozostałych radzili sobie niewiele gorzej.

Doceniając te zależności, ubezpieczyciele postanowili wzmocnić pozycję zakupową Polaków, oferując im dodatkowe bezpieczeństwo kart płatniczych:

– Bancassurance, bo w ramach tej usługi możemy dokonać ubezpieczenia karty, obejmuje nie tylko zdarzenia kradzieży, zagubienia czy przywłaszczenia karty, lecz także utratę gotówki z bankomatu na skutek np. wymuszenia rozbójniczego. Ochrona obejmuje też zniszczenie towarów zakupionych kartą podczas rozboju lub napadu rabunkowego – podkreśla atuty oferty Katarzyna Kasztelan-Przybylska z grupy Concordia.

– Ubezpieczenie karty to świetna oferta także dla tych, którzy w ferworze promocyjnych zakupów i letnich obniżek cenowych zapominają odebrać kartę z terminalu płatniczego. Nieuprawnione użycie karty obejmuje bowiem nawet transakcje z użyciem PIN – dodaje K. Kasztelan-Przybylska.

Usługa ochrony ubezpieczeniowej bancassurance jest dostępna dla każdego klienta banku, który posiada kartę płatniczą (debetową lub kredytową). Pakiet świadczeń zwiększających bezpieczeństwo kart płatniczych zawiera trzy rodzaje ubezpieczenia. Przykładowo, w pakiecie „Bezpieczna Karta” towarzystwa Grupa Concordia odnajdziemy świadczenia na wypadek nieuprawnionego użycia karty, ubezpieczenia gotówki pobranej z bankomatu oraz zakupów dokonanych kartą.

Wyniki uzyskane przez The Future Foundation potwierdzają, że Polacy robią przemyślane zakupy. W porównaniu do mieszkańców pozostałych krajów UE, rzadko wydają pieniądze pod wpływem impulsu. Iloraz „zakupowej inteligencji” jest niezależny od płci, jednak kobiety bardziej świadomie niż mężczyźni kontrolują wydatki, trzymając w ryzach domowy budżet.

Podczas wyprzedaży Polacy szukają z reguły rzeczy markowych, na które normalnie ich nie stać. Ci, którzy zadbali o ochronę karty płatniczej, podczas letnich przecen mogą skoncentrować się wyłącznie na poszukiwaniach atrakcyjnych ofert. Ich karta jest bowiem pod ciągłą opieką ubezpieczyciela.