Złote Spinacze 2008 – Po raz szósty poznamy najlepsze projekty PR w Polsce

Głównym celem konkursu jest zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów w branży PR oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku poprzez promowanie najlepszych projektów zrealizowanych w Polsce. Zadaniem „Złotych Spinaczy” jest również edukacja środowiska biznesowego na temat znaczenia Public Relations dla funkcjonowania firmy.

O miano najlepszych kampanii PR w ubiegłym roku rywalizowała rekordowa liczba 73 zgłoszeń, z pośród których w pierwszym etapie jury wybrało 30 projektów, nominowanych do nagrody głównej.

Wyróżnione przez jury „Złotych Spinaczy” kampanie w poprzednich latach znalazły również uznanie w oczach międzynarodowych specjalistów przyznających nagrody w światowych konkursów takich jak IPRA Golden World Awards, Sabre Awards i Magellan Awards.

Konkurs „Złote Spinacze” ma charakter otwarty. Kierowany jest do agencji PR, działów PR i komunikacji firm i instytucji, organów samorządowych, organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów realizujących kampanie PR w Polsce. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń do konkursu mija 27 sierpnia 2008 roku.

Nagrody tak jak w latach ubiegłych, zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach:

1.PR korporacyjny – projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.

2.PR produktu – projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.

3.Kampania edukacyjna – projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.

4.Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa – projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu

lub usługi.

5.Public Affairs & Lobbying – projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.

6.Kampania społeczna – kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.

7.Komunikacja wewnętrzna – projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.

8.Event – wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi.

9.Corporate Social Responsibility – projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.

Zgłoszone do konkursu prace oceniać będzie jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele między innymi: PKPP Lewiatan, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, SAR-u, SMB oraz innych firm i instytucji. Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. W pierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po 3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowej dokumentacji przez nominowanych, jurorzy wyłonią zwycięzców konkursu.

Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminem czuwa firma doradcza KPMG, oficjalny partner konkursu.

Regulamin, formularz zgłoszeniowy, listę jury i inne informacje na temat konkursu Złote Spinacze 2008 można znaleźć na stronie internetowej: www.zfpr.pl.

Kalendarium najważniejszych terminów konkursu:

20 sierpnia – pierwszy termin zgłaszania projektów

27 sierpnia – drugi i ostatni termin zgłaszania projektów

08 października – ogłoszenie wyników pierwszego etapu

21 października – nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej

20 listopada – uroczyste ogłoszenie wyników – gala finałowa w hotelu Hyatt